Bakvänd lättare sittvagn?
Tänkte vara ute i god tid för att se mig om efter en bakvänd lite lättare sittvagn då jag kommer att bo på 3de våningen utan hiss efter nyår.
Har varit inne på Brios och Emmaljungas hemsidor och hittar inte några bra sittvagnar som är bakvända (mot föräldern). Jag gillade den här http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=SE&country=SE
Men den är självklart frammåtvänd. Och det vill jag inte ha alls då jag vil att min dotter ska se mig och tvärtom.
Någon som har/har haft/känner till några liknande (3 eller 4 hjul spelar ingen roll) vagnar som går att ha bakvända?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Den vagnen går ju att vända vilket dom flesta går att göra, antingen vänder man själva korgen eller handtaget.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Även om du skulle köpa en framåtvänd vagn så kan du ha uppsikt på barnet ändå för det finns en lucka på suffletten. Jag känner en som har den vagnen och den är jättebra och helt underbar att köra :)
Elisabeth
Det finns ju Britax Vigour, antingen med 3 eller 4 hjul. Där vänder man på sittdelen. Mycket enkel och framför allt lätt vagn (jag har en själv).
Quinny Freestyle är också en bra vagn där DU bestämmer åt vilket håll barnet sitter, den är 3hjulig men tyngre än Britax vilket även Emmaljunga och Brio är…tyngre alltså.
Kolla på blocket, där brukar det finnas sprillans nya vagnar som "inte saluförs" i Sverige, jo men bara av mindre företag och privatpersoner. De vagnarna är precis lika bra som E och B men prislappen kan vara hela 3 gånger mindre.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

#3 inte för att låta otrevlig, men jag kommer aldrig i hela mitt liv sätta mitt barn i frammåtvänd vagn, inte ens om jag får betalt för det.
#4 okej, ska söka på blocket på en gång :)

#4 jag gillar den! en sån vagn vill jag ha. Ska prata med mannen i huset när han kommer hem ikväll. tack för tipset :)
# 6, Kanon! men vilken vagn menade du?
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Ok, visste inte att du var så emot det.
Jag var också emot det tills barnen började sitta halvt utanför vagnen för att kunna se framåt, dom tröttnade på att bara se mamma hela tiden :) då köpte jag bakåtvänd vagn och barnen blev glada och nöjda samtidigt som det blev lättare och smidigare att köra den nya vagnen för mig :) Men alla barn är ju olika, mina var väldigt nyfikna och busiga så dom ville inte missa något som man kunde se :)
Elisabeth

jag skulle heller inte köpa en vagn som är vänd från mig..jag vill ha koll på vad som händer i vagnen!

#7 Britax Vigour är den jag vill ha. Fast nu så träffade jag Elvas kusins mamma på stan och jag tvärgillar hennes vagn, fast hon vet inte vilket märke det var.. typiskt :P
#8 glömde skriva att jag kan tänka mig frammåtvänt vid ca 2 års ålder, möjligen lite innan. Men inte från 6 månader som man ser föräldrar säta sina barn frammåt..
#9 Det vill jag också. sen så är det många fler anledningar för mitt val bakom också. Jag bara orkar inte skriva ut alla :P

#5. & #9. Jag resonerade oxå som ni när sonen var pytteliten. Men de små liven vill inte sitta och stirra på sin mamma hela tiden, tyvärr =) Iaf inte de flesta. De älskar att "upptäcka världen" och vill gärna se vad som händer runt om kring.
Säger som #8. När sonen böjrade hänga utanför vagnen och ville ställa sig bakåt, då bytte vi färdriktning, oj vilken snällt barn vi fick då! Han satt så lungt och tittade på allting =)