Barnstol?
Det börjar bli dags för Elva att få en egen stol vid matbordet nu. Elva är 4 månder och hon är lite ostabil och hackar med huvudet (eventuellt inte som andra bebisar gör) så vi behöver någon som är väldigt stabil och där barnet kan sitta bra och det inte finns risk att halv ramla ur om man tappar balansen med huvudet.
Förslag?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Du behöver nog en barnstol med hög rygg så hon får stöd för huvudet. Jag hade två barnstolar, en hokus-pokus och en annan modell med hög rygg och bord på, den var tillverkad i USA men idag finns den i dom flesta barnbutiker, minns inte vad den hette men den var väldigt bra och det finns även ett sele i den. Du kanske ska vänta annars tills hon är mer stadig i nacken, det är först då när dom är det och kan sitta själva som en barnstol börjar användas.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ikeas "Antilop" med en stöddyna i sitter de rätt så bra i medan de är små.
När de blir lite större bör de helst ha en stol med fotstöd, de behöver det för att sitta bra.
Mina barn har RuffKnuff-stolar som funkar bra men som de egentligen sitter ganska ostadigt i medan de är små.

Har för mig att dom bör vara lite mer stadigare i nacken först..sen kan man ju sätta en kudde eller liknande runt om i barnstolen så att dom sitter stadigt och inte faller åt sidan..men bara korta stunder förstås..
Min Tindra har Antilop och den är jätte bra! Och bilig dessutom!
Men den börjar bli lite trång med sittdynan nu…
Funderar på en "trip-trap-trull" stol!
Har bara använt tripp-trapp stol som jag stoppat ned ihoprullade handukar i runt barnet för att "klämma fast" dem.
Har väntat till de varit starka nog att hålla huvudet stadigt.
håller med övriga, vänta tills hon kan hålla sitt huvud stadigt. 4 månader är ingen ålder
Vi köpte stol till våran pojk när han var ca 7 månader.
En från IKEA, minns inte vad den hette, kanske var en sån där ANTILOP (????)
Sitsen var i hårdplast iaf och gick lätt att ta av från benen och skölja av i duschen, efter varje måltid
My sitter i en sådan man hänger på bordet och har gjort sedan hon var ca 3½ månadmånad, hon var ganska så stadig då. Vi hade både en vanlig kudde i och en som är sydd för att passa alla babystolar.
Den vanliga kudden är en babykudde, lite mindre och plattare.
Prova dig fram till vad du tycker passar er bäst.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Jag glömde ju skriva att när hon växt ur den stolen så finns det en Baby Björn "pall" som man spänner fast på en vanlig stol, den har bälte för barnet om man skulle behöva det.
Det är synd att "Bumbo" inte går att spänna fast på vanliga stolar, jag gillar den som sjutton.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Jag hade en tripptrapp och en plaststol från ikea den från ikea var överlägset bäst. Precis som exitingvillemo skriver så var det bara att ställa i duschen och spola av.
Vi har haft en Svanstol till båda barnen, den är inte lika bred som trippTrappstolen och finns att köpa dynor till.

Dom stolar vi hade gick också att ställa i duschen och spola av, det kan man göra med dom flesta barnstolar.
Det är ju så olika när barnen är stadiga i nacken, min minsta son satt i gåstol och barnstol när han var tre månader och dom andra pojkarna var 4-5 månader. En kompis dotter var 7 månader innan hon kunde sitta i barnstol. De går jättebra att lägga kuddar och filtar runt barnet i dom flesta stolar i början.
Elisabeth
våran höll huvudet nsätan direkt så hon ahr suttit is tol sedan hon var 3 å en halv månad. vi har en antilop, fast utan dyna. så vi bullar upp me dfilet . . fast det verkar snart inte behövas längre. .
fast oftast sitte rhon i knät när jag matar. mysigast :)

Tycker du ska vänta med matstol om hon är ostadig i nacken. . Varför stressa?
Alla barn utvecklad olika snabbt, William fick sin matstol när han var 6 månader. Innan det satt han i vårt knä vid matbordet.

glömde nämna att Elvas problem med huvudet kan bero på en eventuell hjärnskada och hon kanske aldrig kommer att kunna hålla huvudet helt stabilt, inte på några år ialla fall enligt läkare.
hon måste ju sitta i en stol någon gång, kan ju inte vänta tills hon blir 7 år precis 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Vi hade en handduk, liten filt eller dylikt ihoprullad till en rulle och instoppad runt om våra barn när de började sitta i egen stol. Då blev de såpass upprätta och stöttade att de inte kunde hacka näsan i bordet även om de försökte, nådde inte ner helt enkelt:)
Vi har också Antilop från Ikea -kanonbra!
Jag kanske har helt fel tanke, men som en krage mellan axlar och nacke kanske hjälper till att bära upp huvudet?
Sånna här flygkuddar, ibland har man dom i bilden för att man ska kunna sova bekvämt? finns i luftmodeller och tyg.. ska se om jag hittar en bild..det finns även till barn och brukar vara ngt gosedjur då.

Kolla in den här stolen!
http://www.kidsfirst.se/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=1&catid=122
Elisabeth