Vinterkalas
Robin fyller 11 på tisdag och ska ha kalas på fredag och jag har alltid tyckt att det är roligt att hitta på saker utomhus men november har inte varit så fint väder att vara ute i där vi bodde tidigare. Ett år hade han kalas i Indianbyn utanför Eskilstuna, då var det mycket snö det året och det blev väldigt uppskattat och ikväll har jag funderat på vad man kan hitta på. Vi har ju mycket snö här nu så jag har tänkt att dom ska få grilla korv, sen ska dom få dela upp sig i lag och bygga snöskulpturer, ska hitta på någon mer snölek :) Sist blir det skattjakt. Jag har en liten kista som jag kommer att fylla med lite smått & gott, den gömmer jag någonstans härute, gör en svår karta så får dom lite tid på sig att försöka hitta den.
Har ni några tips på utelekar med mycket snö? Inte åka pulka eller bob för det gör dom ändå varje dag :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag har inga tips, men ååååh vad det där låter kul och mysigt!
Har ni ett par stora hundar eller kan låna ett par, då kan de ha pulkrace med dem.
Det är inte alla som gillar det (men så är det med allt), själv tycker jag att det är jättekul och de hundar som varit med har också uppskattat det.
Det kräver naturligtvis att en vuxen är med och övervakar men man behöver ju inte ha långa race.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

#2 Det skulle vara jätteroligt men jag har inga hundar och jag känner ingen här som har stora hundar. Däremot finns det många här i byn så jag kanske skulle fråga runt lite :)
Elisabeth

Nu har vi haft kalaset och det blev jättebra! Jag byggde en stor snöbänk och la på renfällar, vi grillade korv och drack varm choklad men dom ville inte göra några snöskulpturer, det blev bara lek i snön som dom ville ha det. Fikat hölls inomhus då dom började frysa men vi hade tur med vädret. Det var -3 på kvällen och imorse när vi klev upp var det -17 så jag tackade gudarna för att det var "varmt" igår.
Elisabeth
Det ser ju otroligt mysigt ut!
Men -17, hur långt norröver bor ni?
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

#5 Vi bor i Backe, 15 mil från östersund och 5 mil från Strömsund. Här skiftar temperatuen rejält nu, i fredags var det -3, igår -17 och nu har vi -2 så nu har vi haft så varannan dag ett tag.
Elisabeth

Det ser jätte mysigt ut.