Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 11532 ggr
johan
0

Kalla händer och fötter

Vad ska man egentligen göra för att ens barns händer och fötter ska vara varma? Tycker det inte spelar någon roll hur många eller hur tjocka strumpor och tossor man tar på.

Mvh // Johan

Elisabeth-J
0

Jag tror att alla små barn får kalla händer och fötter men utan att frysa om dom. När jag jobbade på förskola så märkte man att alla små var kalla när vi kom in trots varma vantar och sockor.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

johan
0

Ja det kanske är så. Har också tänkt på att de sällan ens verkar bry sig om de är utan vantar. 

På ett sätt är det ju nästan bättre att vara lite kall än att svettas och bli fuktig, för då blir det ju riktigt kallt.

Mvh // Johan

Elisabeth-J
0

#2 Ja dom kan vara röda om händena utan att bry sig och jag tror att barnen fryser mindre än vuxna. Minns när Robin var bebis, det var snöoväder och -20 grader, jag bäddade ner honom i åkpåse och med tjock overall, över det satte jag på vindskyddet. Efter ett tag skrek han hysteriskt, sprang in i en butik och tog upp honom, han hade fått värmeutslag! Själv frös jag som attan fast jag var rejält påpälsad. Jag tog bort åkpåsen och då blev det behagligt för honom i vagnen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Kimpa
0

Har upplevt det som att blodet håller sig mer runt kroppen än i fötter och händer ju mindre de är. Mitt ena barn var alltid kall om speciellt händerna när han var liten trots tjocka vantar. Men från att han blev 2½-3år har han blivit varm om händerna.
Min lilla tjej som blir två nästa vecka är iskall om sina händer…
Sedan kanske det även har med hur mycket de rör sig och pumpar  runt blodet i kroppen. Ju mindre, dessto mer stilla.

exitingsvillemo
0

jag har för mig att jag har läst någonstans att kroppen håller värmen bäst/längst runt alla viktiga organ, alltså mitt i kroppen. Hjärta, njurar, lever mm.

min son har också jämt haft kalla fötter (inte så kall om händerna) och har det fortfarande, lika migGlad

När vi ska retas med pappa lägger vi fötterna på hans ryggFlörtSkrattande

Telefonkontakt
0

#5 jag brukar få en jättekall liten hand på mitt bröst när jag sover. det är hämskt..! var snäll mot din karl :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se