Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2090 ggr
johan
1

Trevligt restaurangbemötande

Jag tycker ibland att man blir rätt illa bemött på cafe och restaurang när man kommer med barnvagn, men idag blev jag väldigt positivt överraskad.

En liten indiskt ställe på Söder tog emot oss med två barnvagnar så väl. Mitt i lunchruschen. De hjälpte oss med dörrar, började nästan möblera om för att vi skulle få plats med både vagnar och barnstolar som de grävde fram och de verkade heller inte besväras nämnvärt av att bordet såg ut som det gör när barn ätit när vi gick.

Dessutom var maten god och prisvärd, vilket man verkligen inte kan säga om alla lunchställen i Stockholm.

Tack Shanti på söder i Stockholm! Önskar fler kunde ta efter er stil.

Har du tips på andra ställen där man känner sig riktigt välkommen med barnvagn?

Mvh // Johan

AnnaLundin
0

TÄNK om restauranginnehavarna visste vad de går miste om genom att vara vrånga mot barnfamiljer…

Jag har inga bra exempel, har inte ätit ute särskilt många gånger med barnen på släptåg.

Miija
0

TS: Fin gest av dig att tala om  detta för andra. Nöjda kunder brukar göra bäst PR. Fler ställen/människor borde tänka på det.
Fram för fler sådana ställen. Glad

Telefonkontakt
0

När jag var ute med min man och en del vänner, ett gäng på 10 pers och alla runt 20 år och en barnvagn. de fixade bord och fixade så barnvagnen kunde stå precis brevid och när min dotter skrek (hon var 2 månader då) så frågade de om de skulle värma mjölk eller om jag behövde amma så kunde jag göra det utan problem.

var ett jättebra ställe, kommer dock inte ihåg vad resturangen hette.. Rynkar på näsan

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

parisjetaime
0

Där jag jobbade förut: TGI Friday's på Stureplan! "barnvagnsparkering" finns det (även om det FINNS möjlighet att ta med barnvagnen till bordet, dock helst inte i rusch för att det är så fruktansvärt mycket folk då). Bra skötrum som ligger separat från toaletterna (det är alltså inte enbart skötrum inne på damernas, någonting som annars stör mig enormt).

Bra barnmeny för äldre syskon och även möjlighet att köpa barnmat i burk (dock dyrt, 20kr styck men tillfället finns ju). Ber man om det får man även sin medtagna barnmat uppvärmd så jag måste säga att de är duktiga på att ta hand om barnfamiljer där! Glad

johan
0

#4: Bra tips! Gillar TGI, även om man kanske kan få mer och bättre kött för samma pengar på andra ställen. Men ibland är det så skönt att få exakt det man förväntat sig. Beställer man en hamburgare eller ribs på TGI vet man att det är bra och man går därifrån mätt och nöjd.

Håller helt med dig om skötrummen också. Känns rätt förlegat att skötbordet alltid sitter på damtoan. Fler och fler ställen börjar ha det på handikapptoaletten och det är ju mycket bättre. Alltid gott om plats att ta med barnvagnen in också.

Mvh // Johan

parisjetaime
0

#5 standarden på maten är kanske inte alltid den bästa, tro mig, jag åt av maten varje dag i ett år… som gäst finns det dock, som sagt, en del andra fördelar Glad

spindelfot
0

haha, jag tycker det är jobbigt med skötbord på handikapptoan..

efter den gången barnet kröp iväg snabbt som blixten och tryckte på larmknappen, så att det började tuta i hela restaurangen :(

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Susanne
0

# 7, *skrattar högt med tårarna rinnandes ner för kinderna*

Susanne Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Zahara
0

vi har världens minsta fik i eslöv totalt 8 sittplattser men de tar emot mig och vänninan med våra vagnar med öppna armar utan problem :) skönt att det finns sådana ställen :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

spindelfot
0

#8 speciellt jobbigt var det eftersom jag passade på att gå på toa själv, så jag satt på toaletten med byxorna nere, då barnet passade på att skitsnabbt rusa fram och trycka på den vackra röda knappen..:/ så larmet tutade i restaurangen, och där satt jag utan byxor.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus