Barn iFokus

Barn

Etikett08-nybliven-förälder
Läst 1965 ggr
Ninjisen
2008-10-27 09:58
0

Försäkring

För några dagar sen kom det hem en Skandia-gubbe till oss och jämförda massa försäkrings-bolag och visade självklart att deras va bäst!
Naiv som jag är så tog jag deras..
Ringde sen mamma och hon blev rasande! Hon har tydligen jättedålig erfarenhet av alla försäkringsbolag som drar in så mkt pengar på att folk ÖVERförsäkrar sig.

Hur är det egentligen… Ingår barnförsäkring i hemförsäkringen? (Som vi har)
Är barnen försäkrade på dagis och dit och hem vägen?

Tacksam för svar.. Har ju 14 dagars ångerrätt för Skandia försäkringar..

Elisabeth-J
2008-10-27 10:34
0

Hej!

Angående försäkringar är det bra att kolla med olika vilka avgifter och vad som ingår innan man bestämmer sig. Barnen är genom barnomsorgen/skolan försäkrade, förut gällde det bara under tiden där men nu gäller den dygnet runt, kolla med Trygg-Hansa som har hand om det och du borde ha fått papper om det från dagis annars kan du fråga personalen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elvira63
2008-10-28 19:30
0

Nej! Barnförsäkring ingår inte i hemförsäkringen. Hemförsäkringen försäkrar personligt lösöre (dina lösa ägodelar), ansvarsförsäkring (om du har sönder något för någon annan), rättsskydd (hjälp med adovkatkostnader om du råkar i tvist), överfallsskydd (om du blir överfallen) och reseskydd. Ja reseskyddet omfattar hela familjen - när du är på resa. Blir du sjuk i utlandet har du vanligtvis 45 dagars reseskydd som täcker kostnaderna.

Barnen är försäkrade genom dagis/skola men den försäkringen omfattar bara olycksfall (alltså inte sjukdom). En dålig försäkring! Skulle aldrig vara utan sjuk- och olycksfalls försäkring på mina barn.

Telefonkontakt
2008-10-28 20:57
0

min pappa, snåle gubbe som han är, tycker att det är onödigt med barnförsäkringar. man får ju sjukvård ialla fall, är hans åsikt.

klart ni ska försäkra Leona om ni vill. Vi har valt länsförsäkringar. min man är precis och postar det :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Elvira63
2008-11-01 22:59
0

Har du en barnförsäkring kan ditt barn få ersättning för ekonomisk och medicinsk invaliditet om den får en bestående sjukdom den får leva med resten av livet och det kan handla om stora pengar! Sen är det mycket annat som också ingår i en barnförsäkring. Kontakta ditt försäkringsbolag för en genomgång!

Zahara
2008-11-07 14:12
0

kan även påpeka att det inte finns bindningstid på barnförsäkringar! de får de inte! jag har den försäkringen du tecknat och är nöjd! bra pris på  den med, är ju även en  livförsäkring!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

ThiffannyJ
2008-11-07 20:42
0

Tänk på att en barnförsäkring är den billigaste man kan ha i längden! Man ska inte hålla på och bya dessa försäkringa, för de blir billigare och billigare varje år, och innan man ens får teckna en personförsäkring måste man lämna in en hälsodeklaration. Om man t.ex råkat ut för en skada och byter bolag kan det nya bolaget skriva in en klaosul om att det INTE ersätter följdskador eller liknande skador. Man kan tex råkat ut för deprission och få ersättning av sitt bolag, sen kanske man byter, och då får man kanske ingen ersättning av det nya…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Elvira63
2008-11-12 10:24
0

Det bolaget du hade när du råkade ut för din olycka eller fick din sjukdom ska ersätta dig i den skadan. Det nya bolaget (det som du byter till) ersätter dig aldrig för någonting som redan har hänt. I Thiffanys exempel är det det gamla bolaget som ska ersätta henne för depressionen. En skada ska alltid ha visat sig under försäkringstiden.

"Man kan inte försäkra ett hus som redan brinner"