blek och slö
Idag hände nått riktigt läskigt. Linnéa, som är 4½ månad, låg på mage i babygymmet. Hon blev irriterad, som hon blir efter ett tag och jag tog upp henne därifrån. Hon gäspar flera gånger och verkar jättetrött och jag tänkte att hon kanske behövde en flaska och sen sova igen… Medan sambon ställer i ordning en flaska upptäcker jag hur blek hon är. Hon är alldeles vit i ansiktet och om läpparna. Hon nickar till i famnen på mig flera gånger och jag säger åt sambon att ringa sjukvårdsupplysningen. Hon har ingen påverkan på andning, feber eller dyl. Hon ser typ ut att ha ett blodsockerfall eller blodtrycksfall. Sjukvårdsupplysningen säger åt oss att knäppa henne under fötterna så hon ska bli lite ilsken. Hon blir lite irriterad och ledsen och färgen på läpparna kommer tillbaka. Under tiden vi pratar med sjukvårdsupplysningen så blir hon normal igen. (Hon ligger då på skötbordet) De tyckte att så länge hon äter och bajsar och verkar må bra så kunde vi avvakta och se. Det har inte hänt nått mer och allt verkar lugnt. Men i morgon ska jag ringa BVC och fråga vad de tror.
Är det nån här som råkat ut för nått liknande? Nån som har en aning om vad det kan ha varit?

Min son blev så när han var täppt i näsan som bebis och det var riktigt otäckt men vi var redan på sjukhuset då och det berodde på att han inte fick tillräckligt med syre. Vad det kan bero på m hon inte är förkyld vet jag inte men jag hoppas att ni slipper det igen.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus