Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1754 ggr
TheUnknown
0

Pojke eller flick test?

Jag har tittat rurnt lite och hittat en drös av tester som mna kan göra för att se vd det blir för kön på bebisen. Ett test var man tvungen att a blivit gravid när man var mellan 18-45 och jag är ju 17… Och de andra testerna var man tvungen att ha gått en bra bit in i sin graviditet. Än så länge har jag bara gått i 5 veckor och 2 dagar. Någon som vet någon sida?

Elisabeth-J
0

Det finns att läsa om det inne på Gravid iFokus

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tejoos
0

Dom där testen funkar inte alls, enligt alla jag gjorde så skulle det ligga en liten pojke i min stora mage. Men när "han" kom ut var det en liten underbar Emma!

Cerrolyn
0

Däremot så har jag hört att snabba hjärtljud = pojke. Detta stämmde på mina.

**MVH Cerrolyn

AnnaLundin
0

Jag har haft ungefär samma hjärtljud på alla mina - 2 flickor och en pojke… Och efter att ha legat med CTG-kurva ett antal gånger (hade förvärkar som jag fick åka in och stoppa när jag väntade pojken) och sett hur mycket hjärtljuden kan variera på ganska kort tid beroende på vad barnet gör för stunden - vilar eller sprattlar - så tror jag inte en sekund på det.

Sen har jag nog haft "pojkmage" på alla tre och ingen rand på magen med någon.

Min första och tredje graviditet var de som var mest "lika" - olika kön.

Det enda man vetenskapligt kunnat bevisa stämmer är att man ofta mår mer illa om det är en flicka.

TheUnknown
0

hm där ser man. det att testena inte fungerar vet jag. men bara för skojjs skull. men jag tänker inte va medlem här på sidan längre pga. sak som hände på iller iFokus. men tack för era svar.