Barn iFokus

Barn

Etikett10-amning
Läst 13811 ggr
Telefonkontakt
20

Ont i bröstet

Idag så fick jag ont i mitt ena bröst, intei hela, utan i en del av det. Ammar gör jag så jag har kännt på bröstet och inga ovanliga knölar och det tömmer sig som det ska vi ammning, men det gör svinont på det där stället.. känns nästan som ett blåmärke, ett sånt som gör jätteont..

kan det ha något samband med ammningen att göra? är lite oroli att det ska vara något som gör att mjölken försvinner.. någon som känner igen sig?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Mizzy
0

kan det inte ha nånting med möjlkstockning att göra? Vet att man kan få det om man blir kall om brösten. Ring barnmorskan i morgon och fråga. =)

Telefonkontakt
0

Kanske.. jag har aldrig riktigt fått grepp om vad mjölkstockning är faktiskt.. vet bara att det inte är bra Skäms

gick för en timme sedan och ställde mig i en väldigt varm dusch och masserade där det gjorde ont, min man tyckte att det kändes lite svullet där.. rann en massa mjölk ialla fall och nu känns det mycket bättre. ska se hur det känns imorgon

DG
2

Låter som mjölkstockning, det innebär att det har bildats en propp av mjölk som sitter fast (om jag har förstått det rätt iaf).

Varm dusch, massera och amma/pumpa är bra.

exitingsvillemo
1

usch, så där hade jag med när jag ammade, känns precis som ett blåmärke…

Du har förmodligen fått en stockning i en av mjölkgångarna.

varm dusch är jätte bra och massera neråt bröstvårtan så du "får ut" stockningen, lite som att massera än muskel-knut.

Massera även när du ammar eller pumpar

Och håll boobsen varma, håll dig borta från frysen och kylen i den mån du kan, fyll BH:n med amningskupor som kan hjälpa till att hålla värmen

Lycka Till

Telefonkontakt
0

idag känns det bättre. ska gå och ta en varm dusch om en stund. dessvärre så känns det som att det inte kommer mjölk från den halvan av bröstet. gjorde precis iårdning en flaska då jag ska ut några timmar så Elva kommer att vara med sin pappa.

hoppas att det fixar sig.. Elva verkar bara få ont i magen av ersättningen Rynkar på näsan

AlbaStiffler
0

Finns väl nå bröstvärmare på apoteket… kolla www.apoteket.se

AnnaLundin
0

Tror det är säkrare att hitta bröstvärmare i babybutikerna faktiskt.

Jag har haft en uppsättning i ull, rekommenderas verkligen!

magma
0

Jag använde ullinlägg med siden på från Mimimundus, de var jättesköna och mjuka, inte kliiga alls- och varma! Rekommenderas:) Fetvadd sägs vara bra också, men vart man köper sådant har jag ingen aning om.

Telefonkontakt
0

jag ska nog skaffa bröstvärmare när lönen kommer.. så det inte händer igen.. hoppas nu att de fixar sig så jag har 2 "hela" bröst igen och inte bara ett och ett halvt som funkar Rynkar på näsan

JMax
0

Vänta ska jag se om jag kan hitta mina! De är aldrig använda, har bara legat i garderoben eller nerpackade.

Kan skicka över dem eller om jag tar en tur till storstan på måndag.

Hör av dig om du är intresserad!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Telefonkontakt
0

Nu har det släppt, släppte inatt och produktionen funkar fortfarande jättebra. förutom att jag har fått lite mnindre mjölk, men det ska vi fixa. :)

Telefonkontakt
0

#10 åh, det vore jättesnällt! din sida är inte aktiverad, så du kan skicka ett mail till mig :)

liteo@hotmail.com

*kram*