Vinterkläder
Det är ju dags att börja titta på eller köpa vinterkläder nu, i alla fall när man bor här i norr för kyla och snö kan komma snart. idag hade jag sån tur! För ett par veckor sen var jag på Stadiums hemsida och tänkte beställa en dunjacka till Robin men gjorde det aldrig. Idag var jag i östersund och gick in på Stadium och där fanns jackan till halva priset! Betalade bara 300 för den och han blev jätteglad och sa att det var just en sån jacka han ville ha, pust! Det är inte lätt att köpa kläder till en 11-åring som är kräsen och vägrar att ta på sig vad som helst.
Jag kikade även bland overaller och termodressar till mindre barn, mycket fins och praktiskt finns det att välja bland nu. har ni börjat rusta inför vintern?
jag ska ta ett foto på Robin imorgon med jackan på och visa er här :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
De stora tjejerna måste vara med när vi handlar vinterkläder, gud nåde om man kommer hem med något som inte faller damerna på läppen.
Liten har fått de kläder/saker hon behöver.
Den bästa sak jag köpt var en åkpåse till babyskyddet. Supergo och mysig men framför allt är den inte så himla stor. Jag måste dock sy två nya långa "knapphål", den har hål för 3-punktsbälte och jag vill kunna ha den i vagnen också men där är det 5-punktsbälte.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Jag har rätt gott om overaller för hemmabruk kvar sen tidigare, så det klarar sig nog, däremot måste jag köpa en ny overall till äldsta dottern som börjat skolan.
Däremot fasar jag för hur många nya vinterskor jag måste köpa… 
Vi har också fyndat på rea. I våras hittade vi en Nanook-overall på 60% rea, så jag hoppas att Meja hinner växa i den tills det blir kallt. I somras fyndade vi bra skalkläder på Polarn och Pyret som är regn- och vindtäta.
Vi insåg inte riktigt vilket bra pris det var på kläderna förrän vi nu sett reklam för POP-jackan på TV. Rea är bra!
Just kläder som ska hålla torrt vill jag köpa bra material, men då blir det ju dyrt. Då är det så bra när man kan hitta förra årets modell för mindre en halv originalpriset.
Mvh // Johan
#0 håller helt o hållet med dig, INTE lätt o handla t en 11-åring..MEN tog m honom till Ge-kås o där hittade han både termobyxor o vinterjacka som inte va så klumpiga utan gick o använda:-) KANON!
dem 2 yngsta får ärvegods detta år samt kan ha lite av förra årets kläder, suveränt bra ;-) SÅ ja jag har börjat kolla på vinterkläder t ungarna…