gamla kläder
min mamma var en superflitig ung mamma. hon höll på och sticka till alla barnen. detta som loke har på sig är stickat 1975 och min storebror använde det.
jag har även några klänningar som tillhörde mig som mamma gjort. =)
har ni fått era gamla kläder och sedan använt de till era barn?
Oja, de mesta av kläderna Victor har är från när både jag och min syster var små, alltså mellan 1975-1979.
Mycket av bebiskläderna som de växer ur på en gång var ju verkligen kanon att man kunde använda. Kommer paketera ner allt i kartonger igen, få se när det kommer användas nästa gång.
(Koftan på bilden som Victor har vid 3 månader är från oss när vi var små)
Ja vi fick en del kläder från när både jag o Johan var små o äldsta grabben fick prova ngr av Johans gamla hippibyxor..sparkdräkt m utsvängda ben! Snyggt!
Koftor o sånt har vi inte fått så mkt av då jag hade mga småkusiner som tog över dem så de är avpoliterade för länge sen…däremot stickades det för fullt när mina barn kom…kul! Grabbarna har haft en gammal jeasnjacka m mjukt härligt tyg som där var pandor på och som Johan hade när han var liten, supersöt men har inget foto i datorn på den tyvärr!
jag har använt en del av mina egna gamla kläder på mina barn
jag har även vid några tillfällen använt min mammas gamla klänning på mina tjejer…

Mamma både sydde och stickade en hel del. Men jag och min bror använde det så flitigt, så det finns inget kvar. Iofs fastnade jag i cykelkedjan med alla byxor, så det var nog inte mycket att spara efter allt lappande.
Kom att kolla igenom mina foton på barnen när de var små o vilken nostalgitripp…önskar mig tillbaka till den tiden…hittade ett kort på Felix när han var precis under 1år. Han sitter i träningsoverall a´la gert fylking men som tur var i blått! Den hade hans farbror o pappa haft när de var små! Ser så fräck ut i den! Måste se om jag kan scanna in den…han ser så redo ut för husvagnssemester som det bara går…hihi!!

hehe det ljuva sjuttiotalet! =)

man ser ju inte så mkt ;)

Min mormor sydde/stickade kläder åt mig när jag var liten :) Fast jag är ju inte särskilt gammal nu men.
#8 nej vet;-D försökte redigera den i word men då kunde jag inte lägga in den här:-P hur gör jag då?

maila den till mig så ska jag se om jag kan fixa. D:
mailar…

jag måste fakiskt visa… detta är jag i samma outfit som min son har på sig i inlägg #0

oj va lika ni är du o Loke! :D

Tycker oxå ni är väldigt lika! =)

ja det finns ngr bilder där jag är liten och man ser knappt skillnad på mig och loke. lustigt, då alla säger att han är så lik andreas.

Ni är jättelika varandra, vad roligt att få se bilderna av er båda med samma kläder :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
haha guud vad kul o SÅ lika du o Loke är trots att han är SÅ lik Andreas!!!