Steget till egen säng
Elva sover vid mig om nätterna i 120 sängen och min man sover i 80 sängen som står precis bredvid, så vi har en stor säng.
jag vill nu att elva ska sova i egen säng men spjälisen går inge bra, så igår kom jag på att jag kunde pröv att lägga henne i 80sängen och min man vid mig istället. och det gick jättebra! var bara att dra ungen till sig när det var matdags vid 7 och lägga tillbaka när hon somnade om.
Det tar sig! äntligen fick jag krama min svättbomb till man om natten! 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Vad bra! Prova att ställa spjälsängen intill din säng så kanske det fungerar att hon sover där snart.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ibland tycker de pyttesmå barnen att spjälsängen blir "för stor" för att kännas trygg. Prova att gära lite "kanter" inne i sängen så att det blir en mindre liggplats. Rulla ihop en liten filt och forma till ett "U" runt (en bit utanför) barnets huvud, så att det känns mer ombonat.
Sen finns en annan aspekt - beroende på om man tror på "osynliga ting" eller inte… När min första dotter var liten ville hon inte alls sova i sin spjälsäng, då provade jag att flytta sängen en meter ungefär och plötsligt sov hon hur gott som helst. Det jag suftar på nu är s.k currylinjer och currykors och jag tror att jag hade lyckats parkera sängen på "fel" ställe utifrån dessa linjer.
En tredje tanke i ämnet - just nu ligger din dotter stilla i sängen, men plötsligt kommer hon börja rulla och då är det lätt att de rullar ur sängen åt fel håll - inte kul….
I början sov Meja bäst i hårdliften till barnvagnen, så då ställde vi hårdliften i spjälsängen. Efter en tid låg hon i sängen, fast på tvären. På så sätt blev det mer likt hårdliften.
Mvh // Johan