Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2104 ggr
Ylva-Li
0

Mått runt huvud

Hej!

Jag håller på och virkar en mössa till min brorsdotter i julklapp. Flickan är ungefär 6 månader nu. Så till jul kommer hon ju vara runt 9 månader. Barn växer ju så det knakar, annars hade jag frågat svägerskan vad tösen har för mått runt huvudet nu.
Så istället tänkte jag fråga er. Ungefär vad har en 9 månaders bebis för mått runt huvudet?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Susanne
0

Det är så olika.
Min mamma stickar så det knakar och kommer med nya koftor och mössor minst en gång i månaden. Hon sticker efter mönster som är en/ett par storlekar större än vad hon tror att vi behöver, jämfört med längd och huvudomfång senast vi talades vid.
Morsan överöser oss således med stickat och virkat men vad gör det? förr eller senare kommer det till användning och DET FINNS INGET BÄTTRE I BUTIK ÄN DET MORSAN STICKAT OCH VIRKAT!

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Ylva-Li
0

#1 Så sant så! :D Vill ju gärna göra liite för stort så hon har nytta av mössan nu i vinter. Även om den är lite för stor då när hon får den, så hon har chans att använda den längre. Vill bara inte komma med en "dvärg"-mössa. Skäms
Därför jag undrade om det finns några ungefärliga mått. Olika är det ju förstås. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Carita
0

Jag kikade i boken från BVC. Min kille hade 73cm i huvudomfång när han var 9 månader. Sedan vet jag inte om detta skilljs mellan pojkar och flickor

Believer
0

#3. 73cm? Det var väldigt stort =)
William hade 47cm vid 1-årskontrollen. Lite skillnad =)

Carita
0

Ha ha jag skrev längden :) Det har varit dåligt med sömn de senaste dagarna jag skyller på det ;)

46,2 står det ser jag nu Skäms

Believer
0

#5. Jo, jag förstog det hehe =) Ingen är på topp jämt =P

Ylva-Li
0

Hihi!
Så runt en 45-47cm kanske jag bör satsa på då.
Tack så jättemycket! Skrattande
Bara hoppas tösen tycker om mössan bara.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Susanne
0

#7, det blir säkert bra. Kollade de stora tjejernas mått och de var ganska lika. Vid 6 månader 43 cm och vid 10 månader 45 cm. Då startade båda tjejerna på 35 cm när de föddes och låg ganska precis på kurvan hela tiden.

Susanne Glad

Susanne Glad

Ylva-Li
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte tacka så mycket för all hjälp. Mössa är nu färdigvirkad efter att ha gjort om den en sådär 10 gånger.. minst! (Måste ju vara nästintill perfekt för flickebarnet. Skäms)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Susanne
0

Supersöt!
Den har du verkligen lyckats med*2 tummar upp*

Susanne Glad

Susanne Glad