Bebisen är en docka
På Tv4 ikväll kl 21.00 visas en dokumentär som handlar om kvinnor som köper dockor för tusentals kronor och behandlar dockorna som om dom vore levande barn.
Du kan läsa mer här: Expressen
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

det ska jag nog ta och spana in
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

jag ska kika på detta har jag tänkt. verkar ju vara lite "annorlunda"

Ja jag råkade slå över till den kanalen och satt och tittade en stund..docksamlare kan man ju vara..men denna kvinna som var ute och gick i barnvagn med sin docka tyckte jag nog var lite överdrivet förstås..men hon tycktes iaf vara förstådd med att det dock var en docka..Dockorna i sig var jätte söta och naturliga såg verkligen ut som bebisar.
Påminner om de där kåldockorna som var för många herrans år sedan. Adoptionspapper och så vidare.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jag tyckte inte att dockarna såg så där överdrivet trovärdiga ut. Var för tjocka och skarapa i ansiktet (jag är perfektionist :P)
Riktiga bebisar är mycket sötare :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag blev nästan illa berörd, tyckte inte det var helt friskt… Personerna borde fått psykologhjälp istället för att använda plastbebisar som tröstnappar. Som mormodern som köpte en kopia av sitt barnbarn som flyttat till Nya Zeeland, och sedan visade "Harry-bebisen" för sitt barnbarn Harry via webkameran!! Och när Harry sa sanningen att "nej det är en docka mormor" så sa mormor "nej Harry, det är en bäbis".
Harry svarade med att mormor var en tok. Av barn får man höra sanningen… Tyckte synd om lillkillen Harry, mormor har ersatt honom med en Harrykopia som hon gullar med.

mådde typ illa genom programmet :S kändes så sjukt att se dem sitta och gulla med dockorna. visst att de kan samla på dem eller så om de tycker att de är fina. men gå ut o gå med dem? att göra en kopia av sitt barnbarn?
jag håller med maken till mormodern. "den påminner om något från ett bårhus" och jag håller med barnbarnet. "numbnutt"…

Jag håller med er, blev illa berörd av kvinnan som köpte en doca som såg ut som sitt barnbarn, på slutet av filmen fick man ju se att även hon gick ut med dockan i en barnvagn. Att samla på dockorna är ju en sak men att ha dockor som riktiga barn, då har det gått för långt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det måste fattas något i huvudet och sen längtan efter eget barn kanske, Men då är det bättre att adoptera, ta fosterbarn, eller vara behjälplig till någon mor i närheten
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tyckte programmet var helt sjukt!
Det var inte så olikt en hund som varit skendräktig och som sedan tror att raggsockorna och nallebjörnen är dess valpar!
Kan bara hålla med er som redan skrivit, halkade in på detta program bara men blev kvar en stund..blev verkligen illa berörd, kändes inte HELT friskt att gå runt m en docka i barnvagnen..samla på dockor är en sak ja men inte ha dem som sina babys…
Creepy!!

Jag tycker att kvinnorna verkade nöjda med den "lösningen", och därför kan jag inte se varför det skulle vara något dåligt :)
Kändes lite obehagligt med lille Harry dock, kan inte vara kul att se sin mormor sitta och gulla med en kopia av sig själv :P
Jag såg inte denna pogram men hörde talas om den på jobbet…Var inte mycket positivt jag hörde om det.
Jag tyckte det var så tragiskt. Håller med er här ovan. Det var så uppenbart att det inte "bara" handlade om att samla på dockor utan att dom försökte fylla något tomrum och sätta stopp för själslig smärta genom att skaffa denna dockbebis och försöka "ge den liv".
Den äldre damen tyckte jag mest synd om och om den andra kvinnans mamma….