Bröstmjölken känns blaskig
Helammar min dotter på 2 månader.
Jag brukar ca 1 gång om dagen pumpa ut mjölk och ge i flaska (varför är oviktigt) och idag när jag gjorde detta så var mjölken inte lika vit, den såg lite blaskig ut tycker jag. smakade även lite och den var inte lika söt som vanligt, mer blaskig..
vad är det som händer? mängden mjölk är lika mycket som vanligt.. är det mindre näring i mjölken? är det bara tillfälligt eller håller det på att försvinna?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Om hon är nöjd och går upp i vikt som hon ska så är det lungt. Du märker nog om hon inte blir mätt.
Man ska inte överanalysera för då stressar man bara upp sig själv.

Jag märkte det här idag.. Ska amma henne som vanligt och se vad som händer. kan nog vara så att jag inte äter som jag ska så nu så har jag fått motivation igen att äta rätt igen (ätstörningsspöken tillbaka)
Ska dock köpa hem ersättning och ha hemma, utifall att..
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Det första du pumpar ur kan vara lite "blaskigt", det är det som kommer på slutet som är som grädde….
Det kan variera litegrann utan att det spelar någon större roll.
mjölkens "konsistens" och utseende beror på vilken tid på dygnet det handlar om ockås. Samt om det är den första eller sista mjölken du pumpar ut.
jag säger som de andra: det är helt normalt att mjölken ser ut sådär ibland. Du fick ut lite "törstsläckarmjölk" helt enkelt. Jag höll på och tog vara på läckmjölken i en sån där kopp när jag ammade i början och ibland var den fet som grädde och ibland var den som vitt vatten, nästan blå.
Är ingen expert, men vad jag har förstått ska det ganska mycket till innan det du äter eller inte äter påverkar bebisens mat. Kroppen tillverkar först och främst mjölk till bebisen och sen får mammakroppen nöja sig med det som är över!