Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1357 ggr
Telefonkontakt
2008-09-25 14:10
0

Nattetid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde "tabben" när Elva var nyfödd att låta henne få sova bredvid mig i sängen om natten. Delvis för att hon vaknade så snart när hon sov i egen säng och för att underlätta ammning (lathet från min sida)

Dessvärre så vill Elva ha bröstet när hon sover, inte för att äta utan för att snutta bara.

Så nu har en bröstsnuttande bebis i sängen om nättera. Jag tänkte att jag skulle försöka vänja av henne vid det sakta men säkert. Börja med bröstet och bara ha det när hon ska äta. Jag har försökt att ge nappen men det går bara ibland.

Någon som har tips på hur jag kan gå tillväga? Vill gärna ha lite tips om hur jag kan göra när det är dags för egen säng. På dagen så funkar det ganska bra att sova själv, som nu sover hon fortfarande i vagnen efter att vi varit ute på stan.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Telefonkontakt
2008-09-25 14:11
0

Glömde lägga till att Elva är 2 månader.

Zahara
2008-09-25 17:17
0

har med vår dotter i sängen och det fungerar bra men hon får bara bröstet när det är mat annars är det napp och duger inte det får mamma hel enkelt stå ut med en sur bebis och ge sig upp ur sängen tills lillan bahagar och sova igen :) finns nog inga andra llternativ…

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

ninam
2008-09-26 00:29
0

Så där gör jag också, har lillan i vår säng (hon är snart 9 månader), vaknar hon på natten får hon bröstet, jag orkar inte stiga upp…..till saken hör att "vår" säng numera består av två dubbelsängar bredvid varann där vi sover 5 personer, jag, min man, och våra 3 tjejer på 4år, 2år och den minsta snart 9 månader…..Jag tycker det är ganska mysigt att sova med dem och så småningom vill de nog ha egna sängar/rum. 11-åringen och 15 åringen sover som tur är i egna rum:)

kicki80
2008-09-26 22:49
0

Vi har också vår tjej i sängen hon blev 1 i Augusti,tycker det är mysigt. Våra äldre tjejer har vi också haft i sängen så länge de har velat och det var för båda tills de var ungefär 2½ sen ville de sova i egen säng i eget rum.. Men jag tycker det är så mysigt när de också kommer och kryper ner i vår säng ngn gång ibland..

Telefonkontakt
2008-09-26 22:58
0

Jag har inte tänkt låta henne få sova i vår säng så spec länge efter jag har slutat att helamma (vilket jag har planerat att göra i nästan 6 månader). så innan hon är 1 så är målet att hon ska sova i egen säng, men dock komma över tills oss ibland om hon vill..

Annette
2008-09-27 10:00
0

Vår dotter ammades på nätterna tills hon var 16 månader, hon tyckte om närheten det gav. Hellre ett nöjt barn i min säng än att behöva springa uppe på nätterna.

Så här efteråt var nog detta den mysigaste tiden, något jag verkligen kan längta tillbaka till.

Tejoos
2008-09-27 12:38
0

Våran lilla älskling har sovit i egen säng precis bredvid mig sedan hon var 1 veckan gammal. Hon sover jättebra på nätterna, blir 5 månader snart. 

Dagtid sover vi middag tillsammans i min säng. Ibland sover hon hos mig på nätterna också, bara för att jag tycker det är så mysigt. Men helst vill hon somna i egen säng faktiskt på nätterna. Brukar amma henne och sedan lägger jag henne i hennes säng, då rullar hon alltid över på sidan och sedan somnar hon skönt.

På dagarna vill hon inte gärna sova själv, annat än i vagnen om vi är ute med henne. Somnar hon med mig så vill hon att jag ska vara där när hon vaknar.

Att hon fått sova i egen säng från början beror på att hennes pappa är helt vild när han sover. Ska hon sova hos mig sparkar vi ut pappan på soffan :-)

Zahara
2008-09-27 12:48
0

#7 som min gubbe då fast jag ligger i mitten här så det är jag som får ta "smällarna" :) Vet inte hur många gångger jag fått gräva fram hunden under honom :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Tejoos
2008-09-29 13:23
0

#7 Pappan i våran familj brukar passa på att sova med hunden när han huserar på soffan! Hans älskade lilla dvärgpinscher, har hundförbud i våran säng…