värma nappflaskan?
jag ahr alltid, sedan jag började ge Lovan flaskan, värmt den i mikron. Detta har jag inte tyckt var ngt farligt fram tills någon sa att det skulle utsöndras giftiga partiklar ifrån plasten i flaskan vid uppvärmning. Så, nu värmer jag vatten och låter stå i termos. Men, är det sant att det skulle vara farligt?
här är en länk där dom disskuterar just detta
http://www.viforaldrar.se/artiklar/2008/09/11/hur-ska-man-gora-med-nappf/index.xml
och här rä en bild på den nappflaska som längre ner i inlägget skulel vara säker. Detta är även den jag använder
http://www.barniallt.se/butiken/index_atsidan.html
(MAM Ultivent)
Jag vet faktiskt inte, jag har alltid värmt flaskan i micron (inte nappen dock), har aldrig hört något om det. Får se om någon annan vet?
ok, nej jag värmer inte heller nappen, bara själva flaskan ( bara med vatten,inte med pulvret i)
hittade förresten något jag tycker ser hysteriskt roligt ut
kolla in "tommy Tube" på den här länken

Jag har oxå hört det där med gifter, men vet inte om det är sant.
Har även hört att om man använder pet-flaskor (t.ex. coca cola-flaska) flera gånger, t.ex. med vatten i när colan är slut, så utsöndrar plasten farliga gifter. Dom ska bara användas som engångs-flaskor. Hör inte riktigt till små bebisar, men iaf =)
Den flaskan använder jag också :-) Jag vämer vatten med vällingpulver i flaskan, har hört att om det blir för varmt så kan de bra ämnena försvinna, men jag har inte hört att man inte får värma så alls. Det är ju bara se till att värma till rätt temperatur :-) Jag kanske är helt fel ute!?

Gifterna som avsöndras ur den heta plastflaskan är cancerframkallande.
Har ni inte hört detta alls. Det diskuteras på tv rätt mycket nu om hur de ska kunna skydda småbarnen från detta ämne som finns i plasten
#6 Nix, har inte hört det alls faktiskt. Intressant vore ju att ha en "lista" på vilka flaskor som är användarvänliga och inte. Nu använder jag MAM flaskan, det var den som Kitty skrev var bäst i första inlägget. Då hade jag tur då som köpte den flaskan först :-)

De pratade om alla plastflaskor. 
ja jag har inte använt någon annan flaska. Oavsett om det är sant eller inte så värmer jag numera vatten och har i en termos. Vågar inte riskera ngt

Microugnen kan vara ett gissel med sina microvågor. Bäst att vara försiktig med det finaste vi har/ Kram

Hur funkar det då när man kokar flaskorna för att de ska steriliseras.. Då hettas de ju upp om något… =/
11# jag funderade också på det. . .

Microvågor och hett vatten är helt olika saker
Insjuknandet gäller för typ 20-30 år framåt…