Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 4800 ggr
Telefonkontakt
0

Skorv i hårbotten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu så har lilla Elva fått skrov i hårbotten, som väntat.

Vad ska man göra? Jag har blivit lärd att pilla bort då jag tappade hår för att det var så tjockt lager.

(jag var då 8 år när jag fick väldiga problem som kommer och går än idag)

sitta kvar eller pilla bort (exempelvis genom att borsta försiktigt så detfaller bort själv)?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Cerrolyn
0

Ta babyolja på huvudet och låt det få "verka" en stund så kan du lätt pilla bort dem sedan.

Om man fortfarande gör så vet jag inte, men så fick jag lära mig.

**MVH Cerrolyn

Telefonkontakt
0

om det funkar så är det nog värt ett försök. ska man göra det i samband med bad eller på torra land?

Rocktjejen
0

Olja har jag också hört det sa dom på bvc till min dotter att hon kunde ta på sin lille son..sen läste jag inne på familjeliv att det fanns något annat medel man kunde ta som man skulle smörja i hårbotten 3 ggr dagligen i ett par dagar och sen skulle skorven försvinna helt..Minns inte vad det hette men kan ta reda på det

Believer
0

Efter att babyoljan har "verkat" ett tag kan man ta en mjuk kam och kamma försiktig, då brukar det mesta skorvet försvinna.

LM
0

Min dotter hade också skorv. Mitt BVC sa att man skulle smörja in huvudet på kvällen och låta dom sova med det, sen kamma av det på morgonen. Fungerade ganska bra för oss.

Elisabeth-J
0

Jag använde babyolja och babykam för att ta bort skorv. Det finns även något annat som man kan köpa på apoteket om barnet har mycket skorv men minns inte vad det heter. Men det kan du fråga på apoteket eller Bvc.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Telefonkontakt
0

låter jättebra. hon har bara lite men eftersom att både min man och jag har haft jättemycket (jag tappade en massa hår när jag var lite äldre) så är jag beredd på det värsta.

ska ta och smörja henne med olja ikväll och kamma imorgon Glad

clivia
0

#3, borago heter det nog. den är dyr men bra!

kitty
0

jag tar på vaselin en stund innan bad, typ en timma, och sedan när jag torkar henne efter badet så torkar jag lite hårdare över skorvet och då följer det med. Sedan fick jag en dundersalva av min svärmor ( norsk) där skorvet försvann på typ 2 dar. Luktar lite som ringblomssalva.

lisette
0

#8 tipsade en arbetskamrat om den, hennes dotter är 2 år o har alltid haft skorv. när de började använda boragon försvann det!

Rocktjejen
0

Clivia..Tack! så hette det ja..Glad

Tejoos
0

#0 Underbar bild på dig och din dotter!

Har också lite skorv på våran lilla tjej…