Barn iFokus

Barn

Etikett10-amning
Läst 2131 ggr
murderdolls
0

Opererade bröst och amning?

Jag vet ju att bröstimplantat inte skall påverka amningen nämnvärt, däremot så är jag lite fundersam på hur det blir när man slutat amma sitt barn och brösten skall återhämta sig.. Hur ser det ut? Återhämtar de sig till den "ursprungliga" storleken igen? Har noll koll på detta och skulle gärna vilja veta mer. Finns det ngn här inne som ammat med opererade bröst? ngn som gör det just nu kanske eller kommer att göra det snart?

AnnaLundin
0

Det är väl så att brösten rent generellt ändrar form litegrann efter Amning. Hur det påverkar om man har implantat vet jag dock inte, jag har byst så det räcker och blir över utan implantat…

Susanne
0

Efter vad jag förstått så händer samma sak med vanliga som silicon bröst. De hänger.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Lenore
0

Jag har läst om detta på familjeliv.se och där verkar det som om det är väldigt individuellt.
Vissa har fått problem och andra har inte märkt någon skillnad.

Har också läst någonstans (kommer inte ihåg var) att dem som har gjort bröstförstoringar riskerar att få förlite mjölk eftersom brösten fortare blir "spända" pga implantaten och då signalerar kroppen att brösten är fyllda när dem inte är det. Vet dock inte hur väl detta stämmer.

Jag har också operareat brösten så jag har försökt leta info men det verkar inte finnas så mycket. Min bm sa bara att hon inte trodde att det påverkade någonting. :/

murderdolls
0

#3 finns ytterst lite information om detta, har försökt googla, men hittar inget om hur det ser ut efteråt?! känns ju tråkigt när man lägger upp över 30.000 på brösten och sen måste opereras om för att komma upp igen ;)  ett lyft kostar nämligen 29.000 :O

Lenore
0

#4 Precis, det finns inte så mycket info om detta.

Tack och lov har jag inte lagt ut ett öre på mina bröst. Fick operationen gratis när jag var 16 år då jag inte hade utvecklat några bröst utan var platt som ett barn och mådde väldigt dåligt av detta. Det räknades då som ett medicinskt skäl och inte ett kosmetiskt så jag behövde inte betala.
Men det hade ändå varit väldigt tråkigt om man skulle behöva operera om sig. Nästa gång får jag kanske bekosta själv, jag vet inte hur dem brukar göra med den saken. Billigt är det iaf inte även om jag gladeligen hade betalat det utan att tveka.

Lenore
0

Kan uppdatera lite. Har nu fått min dotter och börjat amma och brösten ser jättefina ut än så länge. Ser ut som förr fast en storlek större.
En annan positiv sak som har hänt är att brösten nu nästan känns helt naturliga! Helmysigt! Hoppas det håller i sig efteråt också men det får tiden utvisa. :)

I-am
0

Den ända skillnaden på mina är att dom inte är lika fylliga där uppe. Dom har blivit plattare strax ovanför "klyftan". Ändå helt okFlört