Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1729 ggr
PimTheGreat
0

Nojjig & orolig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

My är nu 9 mån (19/9) och saker och ting händer i STORMSTEG här hemma med henne. Hon kryper nu och är så pigg och framåt. Som mamma ligger jag mycket och tittar och iaktar henne, speciellet på morgonen när hon vaknar…då brukar hon får komma upp till oss i sängen där hon leker en liten stund för att sen lägga sig o somna en liten stund igen mellan oss…*myspys*   :-) Det jag ofta märker på henne nu är att hon får "ryck" eller vad man kan säga. Hon tar båda armarna rakt ut, sen för hon axlarna upp mot huvudet o gör så några gånger för att sen avsluta med att skaka på huvudet….ser ut som nåt slags cp-ryck (ursäkta mitt språk…vill inte nån ta illa vid. Vet inte hur jag ska förklara de…) Är sånt här vanligt bland barn? Likaså kan hon ibland skrynkla ihop ansiktet och titta med båda ögonen in mot näsan och smårycka med huvudet…men när vi var på öron va det en dam i väntrummet som sa att en del barn gör så när de kissar i blöjan….stämmer der? Behöver man kolla upp detta? Isf var? Nån mer som varit med om detta på sina barn???

tacksam för många svar…:-))….Blir så nojjig o orolig när det är nåt avvikande med min tjejja…. (My och sin storasyster på kortet)

johan
0

Meja 8 månader kan ibland vakna till, klappa händerna eller vinka, för att sedan direkt somna om igen. Det händer ju otroligt mycket med ens kropp när man sover så jag skulle gissa att det är helt normalt. 

Meja brukar även ruska på sig när hon ska eller har kissat. Ibland blir det ett dubbelrusk när det är nummer 2. Väldigt sött och ganska praktiskt för man vet liksom när man verkligen behöver byta blöja eller om det bara är kiss. :)

Kan du inte fråga på BVC nästa gång du är där?

Mvh // Johan

PimTheGreat
0

#1 Jo jag ska höra på BVC nästa gång men har ingen tid förrän 19/9… tänkte mer jag skulle höra här inne om det var någon mer som varit med om detta..känns lite obehagligt..

Elisabeth-J
0

Jag tror inte att du behöver oroa dig för barnen har sina konstigheter för sig när det händer mycket med dom och omkring dom. Men som orolig bör man ändå fråga och kolla upp det när det känns obehagligt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

nette25
0

tror ej d e nåt du behöver oroa dig för….o att dom gör så när dom kissar d e sant, de gör david me o alla mina vänners bebisar me

lisette
0

ett par vänner till oss var inne på bvc. deras dotter kan oxå få sådana ryck som du beskriver my får.

bvcsköterskan säger "det kan vara en medfödd cp-skada"

tror du våra vänner blev livrädda? de bokade en tid hos en privatläkare som försäkrade de om att amanda är helt frisk och inte har en cp-skada.

att sköterskan ens kan säga så. helt sjukt.

PimTheGreat
0

jag hade bvc-sköterskan här, men då ryckte inte My så mkt utan hon sa jag skulle försöka fånga det på film och visa henne. Nu har jag märkt att det kommer mest på em när hon e lite trött.
BVC sa att så länge hon e vid medvetande under rycken och att det inte ser ut som hon krampar så är det inget farligt… min farmor och hennes gubbe har sett henne, min syster o min mamma och de tycker inte hon krampar så jag får väl va lugn då….Oskyldig…e väl som jag skrev nojjig