Hur syns NI?
Eftersom jag är både bilförare och hundägare så måste jag bara påpeka vikten av att synas. Många gånger när man är ute och kör så har folk mörka kläder på sig. Syns nästan inte alls. Speciellt om det inte finns gatlampor. Som hundägare och även om jag bara är ute och går när det börjar skymma, så försöker jag göra allt för att synas.
Har extra Reflexer på rollatorn. Reflexväst eller reflexjacka. Min hund har reflex på kopplet. Allt för att jag vill bilförare ska se mig och Tatsja.
Tyvärr är det många som tror att det räcker med gatbelysningen, men det är svårt då också.
Så snälla. För er egen skull och mitt. Sätt på er Reflexer.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Finns faktiskt både kläder och mössor med invävda Reflexer. Snälla, se till att både ni och barnen syns ordentligt när det är mörkt ute. Även i stan. Ni syns bättre då och underlättar för den som kör.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
BRA uppmaning!
Det används alldeles för lite Reflexer om man ska generalisera. Märkligt att det inte sker mer olyckor ändå….
Vi som bor på landet har reflexvästar på oss och barnen när vi är ute efter solens nedgång, både barn och vuxna, för att synas ordentligt. Men, som sagt, även inne i stan behöver man Reflexer för att synas, gatubelysningen räcker inte långt!
Sen visst, det är bilförarens fel om man blir påkörd, men det är ändå DU som blir påkörd som blir skadad och får stå ut med smärta och eventuella kvarstående men…
Så här ser vi ut. Sonen fick agera mig

Reflex = Billig livförsäkring.
**MVH Cerrolyn
Jag syns nog väldigt dåligt
Men så är jag väldigt sällan ute efter mörkret fallit på. 2st reflexvästar har jag i bilen ifall det skulle inträffa någon olycka på vägen.
#3 Vilken bra reflexgrej till vagnen, vart hittar man sådana?
#3 Tack för visning av olika Reflexer. Vi behöver ha en alla tycker jag. Billig livförsäkring. Ser tyvärr att för många inte har det, inte ens på sina barn. Sorgligt.
#2 Ja, det blir bilförarens fel, men om personen hade haft reflex så kanske föraren hade observerat dig tidigare. Tycker det är bra om det sprids.
Väl mött, Tatsja
JAg köpte min på babyproffsen, men jag tror att de flesta barnvagnsförsäljare har den (det är ett regnskydd
)
Vi ser ut så när vi är ute och går, tar tid att ta på sig/oss men det är det värt.
**MVH Cerrolyn
#6 Bra att det finns för det signalerar till bilförare att här kommer en barnvagn. Jätteglad att se det. Tyvärr är det så många som inte bryr sig om att synas. Är de dyra?
Väl mött, Tatsja
Jag vet faktiskt inte, då jag fick den med min vagn, men jag gissar på 300-500 kr (jag tittade på prislappen men minns inte så bra).
**MVH Cerrolyn
Tycker om den då den verkligen varnar för barnvagn.
Väl mött, Tatsja