Fråga om underhåll och pengar
Hur mycket ska pappan betala i underhåll minst per månad? Har en dotter som träffar sin pappa max 2 dagar i månaden. Har jag rätt att kräva mer av honom för medicin och sjukvård? Även om hon har högkostnadsskydd så blir det en del pengar att betala innan det är gratis.

Underhållet beräknas på hans inkomst, du kan få det genom försäkringskassan så får du hela beloppet som jag har för mig är på 1270 kr ungefär, vilket också brukar vara det man betalar, dvs att han får betala det beloppet även med ganska liten inkomst. Du kan inte kräva mer av honom.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
1270 kr?
Jag får då bara 1050 kr / mån för min son.

1273 kr är underhållsstödet och barnbidraget är 1050 kr
Elisabeth
Just ja. Sorry. Var inte vaken… haha
Om man har tre barn som man får underhållsstöd och barnbidrag för. Hur mycket blir det då? Någon som vet. Har för mig det betalas mer än för 3.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#5 Underhållet är 1273 kr/barn och med barnbidraget blir det flerbarnstillägg men jag kommer inte ihåg hur mycket det är, man får det från andra barnet så några hundralappar mer blir det.
Elisabeth

1273:- är det minsta men är han höginkomsttagare och har en betydligt bättre levnadsstandard än din dotter så kan han bli tvungen att betala mera.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det gäller inte min dotter, utan grannens barn. Fader är engelsman och bor i London. Hon är nu med en annan man. Han får rent ut minst 8 tusen var fjortonde dag, hon runt 8 tusen i månaden, sen är det bidragsförskott och barnbidrag för 3 barn. Jag gissar de landar på cirka 30 tusen i månaden. Hyra 5140, elen mellan 500 - 800 i månaden. Nu påstår de att de lever under existent. Fattar inte det. Hon har även tillägg för 2 barn som är laktosintolerant och något annat stöd för sängvätning.
Min son har socialbidrag 5500 i månaden, jag förtidspension med bostadstillägg ungefär 7400. Samma hyra och el. Vi klarar oss bra mycket bättre och kan till och med ha pengar över. Jag lagar all mat hemma. då är jag även gluten och laktosintolerent och får 1000 om året för det. Hon köper mycket skräpmat. Hamburgare, pizza och då är det inte en familjepizza utan 4 stycken.
Min andra son, med fästmö och två barn får ut ungefär 17 tusen med allt. Samma hyra och liknande el. De klarar sig näpperligt.
sluta med snabbmat och laga den istället. Billigare, godare.
Fattar inte varför grannen klagar. Men de åker och handlar 3-4 gånger i veckan. Jag storhandlar när pensionen kommer och kompletterar bara det som verkligen behövs.
Får uppfattning att de inte kan hålla pengar. Flickan behövde lite kläder till skolan. Vi har inte råd. men till Jula och köpa luftgevär kunde de.
Sjukt.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?