Barn iFokus

Barn

Etikett06-tonåring
Läst 1541 ggr
MannyClue
0

På min tid.

Jag hittade denna tråden på ett annat forum, så jag tänkte att jag kunde slänga in den här  för den verkade så rolig:)

Alltså, det handlar om vad ni hade för stil när ni var tonåringar.

Jag minns själv när jag var runt 15 år "på min tid" och gick klädd i stora tyllkjolar samt randiga strumpbyxor. Så COOL jag kände mig då.
Numera har jag dock börjat klä mig lite mer vuxet och lämnat mina förevigt älskade tyllkjolar på myrorna så någon annan kan få ta del utav kärleken.

Så vad hade ni för stilar i 15-årsåldern :)

magma
0

1988 var jag 15 år, och om jag minns rätt så var axelvaddar, höga jeans med åtsnörpt skärp och instoppade skjortor samt korta, svarta jeanskjolar elller svarta kjolar i "sweatshirttyg" det allra senaste. Och såklart pastellfärger, mockajackor och mockastövlar (bådadera med fransar). Jag ägde en ärvd, kort, brun jacka i mocka som jag klippte ut fransar i mocka till och klistrade på längs ärmarna och vid oket på ryggen. Vad cool jag kände mig. CoolSkrattande

Jag permanentade mig för första (och sista) gången när jag var 14 år (brrr). Vad gäller smycken så var även stora öronringar i metall poppis. På vintern hade jag benvärmare och en sådan där stickad "tub" som man har (hade:) runt halsen, och sedan drar upp på huvudet och fäster med ett stickat pannband runt skallen så att den fungerar som både mössa och halsduk. Väldigt praktiskt, men inget jag skulle ta på mig idag:)

AnnaLundin
0

Jösses… Det var rätt länge sen…

När jag var 15 år hade jag knappt hittat mig själv. Jag bodde hos ensamstående mamma med begränsad ekonomi och var totalt ointresserad av kläder… Lade all tid och alla pengar i stallet och på min egen häst.

Telefonkontakt
0

Eftersom att det bara är 5 år sedan jag var 15 så har det inte gåt lång tid. Jag har inte förändrats mycket mer än att jag nu börjat tycka om jeans igen, fast nu från herravdelningen.

Jag har svarat i en sån här tråd förut.. Men jag minns inte vartifrån, vart hittade du den?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AndreasS
0

Jisses 15 år… Det var jag 1989. Har redan glömt bort hur det va och hur jag gick klädd.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

MannyClue
0

Jag hittade den på helgon.net Glad

ElinKee
0

När jag var 15 hade jag lila stålhättakängor med spindelnät. Varje vecka kom det fram någon och drog samma skämt, -Har du haft dom länge? Med tanke på att det är spindelnät på dom! Jag lyssnade på band jag inte skulle sätta på en skiva med idag, typ theatre of tragedy och tristania. Det var kul att vara 15 år.

bosse
0

Bara tjejer som skriver i denna tråd. Jag var 15 i mitten på 60 talet och då var det Beatles som var populära, platå skor och utsvängda byxor minns jag att jag köpte. Jag träffade en klasskamrat för första gången på Finlands båten, när vi var i Sverige för 2 år sen och han berättade just om skorna och byxorna som jag hade - den ende av ca 800 elever.