annan färg på bröstmjlken?
nu är det så att min lilla får tillmatning på kvällen, 120 eller 180 ml. Sedan efter en stund är hon lite mer hungrig och då får hon bröstmjölk. Men, nu verkar det som att brösten har börjat sina lite. vänster har redan lagt av tyvärr och hittils har höger fungerat, ser ganska kul ut med ett bröst som är DD och det andra en liten B-kupa. Sedan har jag även sett att bröstmjölken har ändrat färg. Det som jag frös in förra veckan är gulvitt medans det jag frös in igår är ljusljusvitt, även det jag pumpat ut idag.
så vad jag undrari denna röriga tråd är
är mjöken dålig om den har ändrat färg? den ser liksom tunnare ut. .

Nej din mjölk är absolut inte dålig. Hur länge sedan är det du fick barn? För bröstmjölken är alltid gul precis i början för att sedan bli vitare. Tror den är fetast i början och därför är den gul.

Det är som #1 säger .
Det är helt normalt att den ändrar färg efter någon vecka-månad, det betyder inte att mjölken har sinat.
Först har man råmjölk som innehåller mycket fetter för de nyfödda och sen blir det vanligt bröstmjölk.
fast hon är nästan 2 månader. . råmjölken är ju bara ett par dagar vad jag har förstått det som?

#3 Det kan också bero på vilken tid på dygnet du har pumpat ut, bröstmjölken är fylligare på morgonen än på kvällen.
Men jag har själv väldigt vitt, nästen genomskinnligt mjölk och min lilltjej blir mätt på det och växer som det knakar.
#4 jag googlade och hittade att det finns för och eftermjölk, eftermjölken r väldigt tunn/ljus.
Hur som helst, inte lika orolig längre. växer gör hon ju så, skyller på att det är första barnet ;)