Skolans försäkring
Igår började stora tjejen i 6-års och med hem kom lappar om skolans försäkringar och barnen var via skolan försäkrade i Trygg Hansa Heltid dvs även då de är lediga från skolan.
Då undrar jag vad min egna försäkring som jag har på barnen vad den har för nytta. Är det ngn som vet? Om jag har mitt barn försäkrat högre privat så tror ju jag att T-H väljer det billigaste för dem och hon får ju inte ut från båda. Eller hur är det??

När dom äldsta av mina barn gick i skolan gällde inte den försäkringen på heltid så jag hade ändå en annan försäkring och det fortsatte jag med även med Robin som nu går i skolan, vet inte varför egentligen men det känns mer tryggt :) Jag vet inte om man kan få ut från båda med det borde det ju rimligtvis göra, ring och fråga för säkerhets skull.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Lusläs gärna försäkringsvillkoren i både skolans och din egen försäkring… Det kan finnas skillnader för vad de täcker.
Jag ska ringa och fråga för enligt en förälder får man inte ha dubbelförsäkringar
#3 - du får ha precis hur många försäkringar du vill, däremot är det inte alltid så att man kan få ut ersättning från flera bolag för samma skada