Barn iFokus

Barn

Etikett05-barn-6-12-år
Läst 1344 ggr
Milly
0

Har jag fel?

Min dotter har bott hos mig helt tills hon var drygt 5år och träffade sin pappa några timmar i månaden. Sen började hon bo halva tiden hos sin pappa. Egentligen skulle vi båda ha flyttat till hennes pappa nu i somras men han har inte fått tummarna loss så det har inte blivit av.

Och nu skulle hon börja i förskolan. I våras gick hon på inskolning på förskolan där jag bor. Men nu har hon och hennes pappa varit och besökt förskolan där han bor. Och han har fått för sig att hon ska börja förskolan där. Jag tycker inte det är schysst av honom att ändra sig så 2 dagar innan hon ska börja förskolan. Är ju inte helt säkert att vi verkligen flytta ihop. Och börjar hon skolan där kommer han aldrig ändra sig att dottern skulle bo med mig igen merän ev någon helg.

Hur hade ni gjort?

Elisabeth-J
0

Jag skulle ha satt mig ner och diskuterat ordentligt med pappan, när jag läser ditt inläg så får jag intrycket av att ni på varsit håll tänker och känner men inte pratar om det? Jag kan ha fel men det är så jag känner när jag läser. Om ni inte kan komma överens så försök att ni båda två ser till barnets bästa, tänk på dottern i första hand. Funkar det inte så ta kontakt med familjerätten så kan ni tillsammans med en där diskutera det här och komma fram till bästa alternativ utefter dotterns bästa. Du skriver att han aldrig kommer att ändra sig. Ja sånt har jag med sagt under åren men jag har många gånger haft fel, försök att inte dra några förutfattade meningar och istället ägna det som händer här och nu och därefter planera framåt tillsammans med pappan. Jag tror att det här kommer att kunna lösas på bästa sätt bara ni diskuterar det ordentligt utefter flickans bästa och hennes behov.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Milly
0

Har pratat om det en hel del på telefon. Men jag tycker det är lite väl sent komma på eftermiddagen dagen innan hon skulle börjat förskolan där han bor och säga att han vill hon ska gå på den förskolan. Nu blev det ju inget av att hon började där den dagen hon skulle. Och inte den förskolan det var bestämt från början heller. En sån här grej bestämmer man inte så snabbt tycker jag. Han kunde tänkt på innan att han ville hon skulle gå där istället. Så vår dotter kunde börja förskolan som alla andra barn.

Elisabeth-J
0

#2 Ja det håller jag fullständigt med dig om, det här skulle planeras, diskterats och fattats beslut om innan i god tid. Hoppas att allt har löst sig på bäästa sätt nu.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jessica77
0

Mina är 8 och 6 år…..båda pojkar  Skrattande