Tänder?
När fick era barn sina första tänder?
min lille kille blir två månader på fredag och hans framtänder börjar komma redan nu.

Har dom kommit upp redan? Oftast är det mellan 4-6 månader om jag kommer ihåg rätt.
Lilltjejen har haft två vita prickor på underkäken för 3 veckor nu men dom har inte kommit upp.

#1 ja anton har dessa vita prickar uppe oxå och han dregglar som en tok och är grinig och inte hjälper och idag när två andra mammor kollade som har barn sedan tidigare tyckte dom att det ser ut som tänder. och han tuggar både på tutten och flaskan. å tar jag fingret och gnuggar försiktigt på tandköttet tycker han det är superskönt. hur gammal är din tös?

Hon blev 3 månader i måndags. Tyvärr kan det ta flera veckor innan tänderna spricker ut om man har otur. Kompis sa att hennes kille har varit så 3 månader nu och ännu har inte tänderna spruckit.
Min tjej har dräglat som galning en månad, tycker också det är skönt när man maserar tandköttet. Sen har vi köpt en bitring åt henne som hon tycker är skön ibland. Men det bästa är att gnaga mammas fingrar 

#3 okej. haha japp så klart mamma är godast=) ja men jag har hört att om dom får bitring så ska det gå snabbare för tänderna att komma ut sedan så är det ju såklart skönt för dom små liven.
Funderar på om våran Emma också får tänder tidigt. Hon drägglar väldigt mycket. Hon blir 2 månader snart. Har hört att tidiga barn kan börja få tänder när de är mellan 2-3månader…

Dom små tänderna kan synas lång tid innan det är dags att spricka, tandköttet blir svullet och det kan irritera för att sen gå tillbaka och återkomma.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
strax efter 2 månader tror hon va 2 månader och 2 veckor eller nå sånt så kom första tänderna fram.

#7 oj ja pojken min är ju 2 månader nu. och han har hållt på med detta i nästan två veckor
Min pojke fick sina första vid 6 månader, medan min flicka fick vid 15månader! Hon är idag 1½ år och har fyra tänder.

Min dotter fick sina första täner vid 6 mån. Nu är hon 8 mån och misstänker det e fler tänder på G nu….

Williams hörständer uppe har legat synliga under tandköttet (som två vita prickar som ni nämner) ända sen han var 2-3 månader och dem har fortfarande inte kommit än, han är snart 13 månader.
Sina två första tänder (framtänderna nere) kom när han var 6 månader och 1 vecka, nu har han 8 gaddar.