Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 4105 ggr
Telefonkontakt
0

Simma och amma?

Nu efter att jag har fött mitt första barn så verkar det som att jag har blivit mer hälsosam (jag äter frivilligt grönsaker och tycker om det, haha) och tycker om att röra på mig och äta lagad mat framför snabbmat (som jag levde på förr).

Jag vill samtidigt börja simma igen ett par dagar i veckan om någon månad eller så, födde barn för 3 och en halv vecka sedan.

Jag ammar min dotter, och undrar om det finns något som inte är bra med att simma när man ammar (på badhus givetvis). Har inte hört något om ifall det är okej eller dåligt, inte hört någonting alls, så därför frågar jag.

Är det fritt fram att simma eller bör jag vänta tills jag slutat amma?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Myrra
0

Hej!

Vet inte hur det är med amningen men så länge du har avslag,om du har det,så skulle jag vänta med simningen tills det slutat iallafall.

/Myrra

Telefonkontakt
0

det ve jag. har redan fått infektion i livmodern så jag är övernojig med det.

Elisabeth-J
0

De ska inte vara någon fara när det gäller amningen om du vill simma, det är många som börjar simma efter förlossningen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jossan86
0

Det är nog ingen fara…
Så fort jag slutat blöda förra gången började jag träna, där inräknat simma, på engång även fast jag fortsatte att amma och det gick hur bra som hellst…

magma
0

Tänk bara på att du inte blir kall om brösten, så du får mjölkstockning. Om du ska amma på badhuset så kan det kanske vara bra att duscha av sig innan också, så inga bassilusker följer med mjölken ned i bebismagen.

Telefonkontakt
1

#5 Ingen ammning på badhuset, kommer att smita iväg hemifrån då min man är hemma och om det kniper så ska jag se till att det finns utpumpad mjölk hemma