gåstol?
när kan man börja använda gåstol? självklart måste dom kunna hålla huvudet, men för övrigt?

William började gå lite smått i sin när han var drygt 8 månader.
Kevin var 5mån… När han blev 7mån så använde han den inte längre då kröp han och då skippa ja gå stolen

Samma här. Ella var också ca 5 månader. När hon lärde sig krypa användes den inte längre.
ok :)
då vet jag att de tinte är riiiiktikgt aktuellt än ;)
5 veckor hehe
Jag tycker INTE man ska använda gåstol jag (det stressar ryggrad och bäcken och forcerar fram ett lärande som ska komma naturligt i barnets egen takt) men så är jag en sån där traditionell, naturlig ap-förälder som lyssnar på barnet först och slår dövörat till då ngt företag eller föråldrad mammasekt säger åt mig att jag MÅSTE ha ngt för att "alla andra" har det, eller haft det, också ;)
Barnet kommer lära sig krypa innan det går, det är viktigt, stressa inte fram det som skall komma naturligt. Naturen och vi är så fint uppfunna att vi klarar det helt själv utan ngn gåstol.
Mvh, T
#6 - jag är böjd att hålla med, för mig är gåstolen en förvaringsplats, som barnet förvisso kanske tycker är kul, men är totalt onödigt för barnets utveckling.
Mina barn har bott på en filt på golvet tills de börjat förflytta sig själva.