Barn iFokus

Barn

Etikett10-amning
Läst 12040 ggr
Rocktjejen
7

färg på bröstmjölken

Hej!

Dottern min ringde inatt och var så orolig för sin bröstmjölk..Hon har ju fått hyrt en elektrisk amningspump just för att pojken inte suger så bra..hon hade pumpat ur inatt och ringde mig då hon säger att mjölken är tunn och dessutom vit..innan har den varit gul..

Jag minns inte hur den ska se ut..så jag söker på internet och får då fram att den kan variera i färg men att det är helt normalt.Är det inte så också att det kan bero på hur man mår?

Kram Eva

anija
0

Den första gula är väll råmjölken, och sen blir den vit? Råmjölken är även tjockare. Min mjölk är iaf vit nu:)

DG
0

Min mjölk är också vit, har varit ett tag. Det är bara första mjölken som är gul.

Cerrolyn
0

Allt är som det ska.

**MVH Cerrolyn

AnnaLundin
2

Det är som #1 skriver.

Jag har pumpat ur och flaskmatat 3 barn, så jag har sett det flera ggr… (amningen funkade inte - mamma mu har massor med mjölk men är för trögmjölkad så barnen har inte kunnat suga ur tillräckligt mkt…)

Rocktjejen
0

#1 Jo jag läste till mig att det är råmjölken som är gul och sen att den blir vit..

#2 Ja precis..jag fick läsa på jag..skäms för att man har glömt av hur den ska se ut.Generad

#3 Tack! det är guld värt att ni finns här alla..Glad

#4 Mammu mu..*s* det blir lätt så att det inte funkar med Amning..så var det även för mig men det gick inte alls mer än 3 veckor..sen blev det ersättning fullt ut

Kram Eva