Barn iFokus

Barn

Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1904 ggr
Cerrolyn
2008-07-22 20:20
0

Barn i båt.

*Om tråden ligger fel så får ni ta och flytta den, men jag tyckte att detta var det bästa alternativet*

Vi har en liten båt som vi brukar åka i, alla som ska åka ska självklart ha flytväst. Inklusive hunden…

Men hur gör man med bäbisar? Finns det så små flytvästar? Eller hur gör man?

**MVH Cerrolyn

Elisabeth-J
2008-07-22 22:30
0

Det finns flytvästar till spädbarn men nya är dom rätt dyra men det finns även på blocket och tradera.

Här är en länk: http://www.babysimshopen.se/?gclid=CKqclfOP1JQCFRuD1QodKV_ykg

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cerrolyn
2008-07-23 01:03
0

Tack så jätte mycket.Skrattande

**MVH Cerrolyn

Denna kommentar har tagits bort.
[Anna-N]
2008-07-25 09:40
0

Jätteviktigt när man köper begagnade flytvästar är att kolla så det är hela. Vet en som köpte en ytterst lite begagnad flytväst och det var hål i den så den var obrukbar. Lyckligt nog upptäcktes det i icke nödsituation.

AnnaLundin
2008-07-25 10:43
0

Det finns också tester som visar att vissa flytvästar är bättre/sämre än andra till småbarn. Flytväst till så små barn ska automatiskt vända dem rätt och placera dem flytande på rygg - det funkar väl "sådär" för många av västarna på marknaden enligt de tester jag läst…

johan
2008-07-26 00:08
0

Intressant tråd.

Har också varit sugen på att ta med Meja på båttur, men inte velat köpa jättedyr flytväst för några få båtturer.

Såg att Rusta hade flytvästar för små barn för 149 kr, men kalla mig snobbig, men jag vågar inte riktigt lite på något från en butik som säljer allt från garn, tvättmaskiner, dajm och spikar för så märkligt låga priser..

Mvh // Johan

lisette
2008-07-26 01:16
0

var faktiskt på lidl idag o där fanns flytvästar - kom att tänka på denna tråden då. ;)

Cerrolyn
2008-07-26 02:46
0

Vi har bestämt att i år håller vi oss borta från båten pga säkerhetsskäl. Men nästa år så…

För mig finns bara ett märke när det gäller flytvästar och det är Baltic (eller något sådant heter det) sedan får det kosta vad det kostar vill.

**MVH Cerrolyn

Liam
2008-07-26 03:23
0

Begagnat tycker jag är svårt att köpa till små barn när det gäller säkerhet.Det känns inte bra liksom inte bra…