Inget bajs på knappa 4 dagar.
My 11v har hållit inne med bajsandet i knappt 4 dagar.
Hon har jollrat och varit lika glad som vanligt utom på kvällarna då vi sett hur hon försökt bajsa men inget kommit. Fisit har hon gjort så jag var inte panikslagen men naturligtvis lite orolig.
Ringde barnakuten då min största oro låg i om det kunde bli så illa att tarmarna sprack och fick följande svar…
Det finns inte en chans att tarmarna kan spricka.
Fiser babyn fungerar tarmarna som de ska.
Ammar man helt kan det gå upp till 14 dagar innan babyn bajsar.
Blir babyn förstoppad på riktigt vill den inte äta och kräks upp allt den suger i sig.
Naturligtvis gör det jätteont.
Ta tempen som vanligt, inte för att ta tempen utan för att "reta" tarmarna så bajsandet går igång.
Det går bra att ge varannan flaska vanlig ersättning/Bifidus (Bifidus= mot förstoppning. Finns bara på Apoteket).
Det går bra att blanda den vanliga ersättningen med Bifidus 50/50 i samma flaska.
Gissa hur glad jag blev när hon bajsade idag 
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Som förälder blir man orolig när det sker sånt som annars fungerar bra. Vilken tur att du kunde släppa oron :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Min första bajsade i regel var 10:de dag, men då var det en rejäl laddning. Nu när han är 9 år bajsar han kanske var 3:e dag.

Hos oss bajsade tjejen varje dag tills omkring just 10v. Då plöstligt började hon bajsa bara en gång i veckan. Var ju orolig först men sen läste jag att tarmarna mognar och då kan bajsmönstret ändras.
I början var det inte så roligt för hon bajsade så mycket så det kom över varje gång. Men sen när vi bytte till nästa storlek på blöjor har det inte kommit över någon mer.
Nu bajsar hon 1-2 ggr om veckan. Skönt att man slipper byta bajsblöjor så ofta.
Min stora son har alltid haft broplem med sin mage. Han var ofta förstoppad när han var liten och även nu när han är större fast han äter frukt, grönsaker osv. Men när det väll kommer så kommer det mycket. Tyvär så kan man inte göra så mycket åt detta har jag märkt utan de kommer när det är daxs.

Min bror hade problem med bajsandes i yngre dagar, han fick laxerande stolpiller(rumppiller) som gjorde att han kunde göra sina behov.