Amma offentligt
Hej på er!
Innan jag fick Emma sa jag att jag aldrig någonsin skulle amma på offentlig plats. När hon hade kommit så förstod jag att är hon hungrig så är det bara att amma, oavsett var man är. Man gör allt för att bebisen ska må bra!
Så nu har jag ammat under ett flertal träd på diverse ställen, på restauranger, bänkar, busshålssplatser mm
Brukar ha en liten fleecefilt över henne så folk slipper se mina tuttar 
Härom dagen var det en mamma före oss i kön på Gallerix. Hon hade båda tuttarna framme, en unge i den ena och tjafsade med personalen samtidigt… Kanske lite väl frisläppt (bokstavligen talat!), men ändå fullständigt cool morsa.
Hur gör ni andra eller hur har ni gjort som inte ammar längre?
*haha* Vilken syn:) Visst ska man enligt mig kunna amma var som helst om det behövs, men samtidigt är det onödigt att slänga fram båda tuttarna- så länge det inte beror på att man har tvillingar.
Nu ligger ju min dotter fortfarande i magen, men jag tror inte jag kommer ha några problem med att amma offentligt, jag har aldrig varit speciellt blyg av mig. Jag ser ammning som något fint, inget som måste ske bakom stängda dörrar, men det måste göras med respekt för omgivningen också då vissa har problem med blottade bröst även om det gäller att en bebis måste få mat. Så att göra som du gör Tejos, att ha en liten filt över kommer jag nog med att göra. Då kan man sitta i stort sett var som hellst utan att ha brösten framslängda och störa andra.
#2 Precis så tänker jag också. Är inte alls blyg av mig och dessutom så har brösten förvandlats till "mat" nu så man känner sig inte ens naken när man ammar. Det blir en helt annan grej.
Däremot så vill man ju visa andra respekt… 

ja det där var väl lite väl för ett helt synligt bröst kan faktisk vara mycket stötande för dom som ser det och vissa kan bli super generad och lämna butiken med mera. jag har köpt amningslinnen som man bara kan få fram vårtan och vårtgården så när barnet suger syns inget alla. men jag har absolute inga problem att amma öppet på affärer eller liknande det som kan kännas jobbigt är om folk sitter och tokstirrar på en.

Jag önskar jag hade vågat amma mer offentligt! Jag tycker ni som vågar är jättebra.. Får jag ett till barn nångång i framtiden ska jag absolut sätta mig och amma när det behövs, tvinga mig själv att vänja mig av med nojan.. För det är ju jättefånigt att hålla på med flaskor, när man ju redan har fräsch, lagom uppvärmd mat i brösten..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

japp du har alltid maten med dig. det är det bästa för bebisen att få mammas mat och den är som du säger alltid lagomnt varm. du slipper höra en ledsen super hungrig bebis under den långa tiden det tar att koka upp vattnet och blanda ersättningen och tiden det tar att låta den svalna.

Jag brukar amma utan problem, har en liten linnefilt över axeln så det inte syns.
Sen om det finns amnings/skötrum så går jag in där och ammar.
Har hittils inte fått någon kommentar eller inte ens många som har stirrat :)

(Har bytt användarnamn till Teek istället för Tejos
)
Inga andra som har ammat eller ammar och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Jag försökte ha något att dölja med så jag inte behövde flasha runt för mycket- snibben av jackan, en liten fleecefilt eller dylikt. Tyckte jag kunde slappna av mer då också, vilket gjorde att mjölken kom igång mycket lättare också. Oftast så låg bebbe inne som i en liten grotta och käkade:) Då hade jag lagt en filt över samma axel som det bröst bebis åt från, det funkade bra. Tristaste av allt är när det enda ställe att sitta ned och amma på är en skitig toalett:( Uäck! Men jag kunde aldrig stå/gå och amma, och var det det enda som fanns tillgängligt så vad gör man.
En positiv erfarenhet var "mitt" IKEA:s skötrum- ett helt eget rum med handfat, skötbord, mysig lampa och en korgstol, och toaletten inne på ett litet rum innanför det rummet- allt låsbart så man fick sitta ifred även i "amningsdelen".

#9 Åh ja, jag älskar Ikea! Så mamma-barn-vänligt 
Här i Uppsala har de en riktigt bekväm amningsfåtölj men man kan inte låsa in sig. Dock betrydligt mer avskilt än attt sitta ute bland folk. Det roliga var att sist jag var där och satt och ammade så var det uteslutande pappor som kom in med sina barn för att gå på toa eller byta blöja. Men pappor vet ju att visa respekt "amning pågår" så det kändes helt okej att amma i alla fall.

#9 så är det i sundsvall på ikea oxå, så skönt=)

Jag har inga barn men jag säger, amma vart ni vill och när ni vill, hellre det än att barnen skriker och är kinkiga, det stör mig klart mer än amning=)

Jag ammade offentligt, man måste ju ge barnen mat när de är hungriga..;)
MVH Isnornin