obetalbara kommentarer...
Min son 3 år satt på golvet i hallen och tjurade igår. Varför minns jag inte, men han har lätt för att tjura ihop ibland. (typisk treåring…)
Bredvid honom låg en av hans systrars Skrållandockor, som ju "pratar" om man klämmer dem på magen. Vilken fras som kommer är en slump, det finns rätt många varianter på dagens Skrållan.
Sonen kommer åt dockan i alla fall och dockan säjer "Jag tycker du är snäll!", varpå sonen svarar med eftertryck:
- "Jag är inte näll, jag är bum!"
Jag kan lova att det var svårt att hålla sig för skratt… 

Hahahaha vad härligt! :) Det är bra med dockor som kan prata ibland :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Min son som är tre år tycker det är mycket spännande med kvinnors tuttar och magar förtillfället*s* Han fick syn på mina bröst när jag bytte om och pekade på bröstvårtorna, "Mamma", sa han med förbryllad min, "Kan du fälla ner dom?" Ihihihihi tyckte jag var hemsk kul*s*
#2 O när jag var hos er i lördags,, O jag o din lilla ängel satt o målade,, och vi hade en riktig konversation,, där jag säger till Eleris son,, -Vad jag tyckte du var duktig när ni hämtade mig vid tåget,, för att inte du var blyg för mig,, då Eleris son svarar - Nej men du var ju blug för mig ju,,, skrattade så gott från hjärtat av de,, för de stämde, jag var ju lite avvaktande för o låta han komma fram först,, *s*

När min ena son var liten så kom han väl i en period då han vägrade att lyssna på mig men när jag då använde en nalle och förställde rösten då lyssnade han :)
Jag sa till honom en dag att han skulle städa upp leksakerna, vilket han såklart trotsade och vägrade. Jag satte mig på golvet, tog upp en nalle och sa med ljus röst, plocka upp leksakerna från golvet. Ja svarade han och städade i ett nafs :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Nu när Pontus ska bli storebror så är det många funderingar kring det hela…
Först var han helt säker på att det bara var poliser som hade bebisar i magen(?!?) och förra veckan när vi skulle på kontroll hos BM frågade han om BM skulle gräva..
-Gräva? frågade jag
- Ja gräva ut bebisen ur munnen! Fick jag som svar
Han är förövrigt 3½ år och det kommer sköna kommentarer mest hela dagarna, man skulle ha skrivit ner alla och gjort en bok =)
Vår treåring tittade på vår bröllopstavla och jag förklarade att han vid det tillfället låg i mammas mage.
Han tittade och funderade och frågade sedan; ligger syster i pappas mage då?
#2 Min treåring är också tokig i min mage och bröst.
När han ser dem om man byter om säger han alltid; _jag älskar din mage/ dina tuttar.
_

En kanske inte så lustig kommentar, utan snarare väldigt klokt sagt inträffade hemma hos oss för några månader sedan.
Vi hade varit med katten (ca 18 år gammal) till en veterinär medan barnen var borta hemifrån, och det visade sig att hon hade en tumör och var tvungen att avlivas. Inget av barnen visste att hon skulle till en vet. när de åkte hemifrån på morgonen, inte vi heller eftersom jag beställde tiden samma dag. Vi tog hem den döda kissen i en kartong, hon låg som om hon sov på en mjuk filt och så talade vi med sonen och visade honom katten i kartongen så han fick klappa, säga hejdå osv.
Han var då 5,5 år, och försökte först hålla tårarna inne men så brast det och han blev så ledsen, vi satt alla och grinade tillslut på köksgolvet. När tårarna torkat så snyftade han fram "dom man älskar finns alltid kvar i hjärtat". Och så började vi allihop grina igen förstås:) Det var väldigt insiktsfullt sagt av en femåring tycker jag…
Jag stod nyss och strök makens skjortor när sonen kommer ut till mig och tittar frågande på styrkjärnet. "Varför masserar du kläderna mamma?" frågade han *s*
ungar är underbara,ibland bara hör man sina egna kommentarer hoppa ur munnen på dom.som stella 4 år som sa till sin syster som är 14 år: nää julia,nu har coffe slutat o röka(storebrorsan),nu är det f-n på tiden att du oxå slutar!!
jag är nog liite skyldig till ordvalet känner jag men den var såå pricksäker,speciellt som alla hennes kompisar satt där oxå..
S*Winsnes Wilda
När jag jobbade sist på dagis var det en liten tös (5 år)som kom fram till mej glad som en sol och sa:
- Gisela, vet du vad! vi odlar smultron hemma i våran trädgård.
Jag: Jasså, vad kul. vi har vildsmultron på våran bakgård:)
* hon ser lite fundersam ut och säger*
- jaha… men vi odlar tamsmultron
HAHA^^
Min blogg: SweGizmo.se

Häromdagen hände en lite små rolig sak här hemma. :) Tv:n var på och nått av dom här otroligt jobbiga spelprogrammen var på. Ni vet typ Momento och vad alla sorter nu heter.. Kommer inte ihåg vilket av alla det var just den dagen men jag står och håller på med mitt och hör från/framför tv'n:
-Programledaren: Vad är det för ord vi söker?!
-Sonen(1½ år): Bajs!
*haha* Han pricka in det så klockrent så jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt! :D Tyvärr hade han fel för det rätta ordet var Polkagris.. ;P Jag var ju tvungen att kolla.. *haha* :P
// Nathalie

Min lillasyster har varit helt fenomenal på att kläcka ur sig roliga kommentarer hela hennes uppväxt och det har inte slutat än vid 9års ålder men dom kommer inte lika ofta längre.. Jag minns speciellt en mkt väl. Kommer inte ihåg hur gammal hon var tyvärr men det var några år sedan.. :)
Mamma står och pratar i telefonen medans lillasyster Felicia bankar med en sak på ett skåp så det låter rätt högt. Till slut får mamma nog och säger till henne att sluta:
Mamma: Sluta nu Felicia!
Felicia: Jag måste!
Mamma: Nej du måste inte!
Felicia: Jag lill! (lill=vill)
Där kom sanningen fram iaf.. *haha* ;P Min mormor har skrivit ner flera roliga saker hon sagt oxå.. :)
Kommer ihåg en gång vart hon arg på mig och då skulle hon minsann "panga" mig! Ja där får man för att man retas, då blir man hotat med: "Då pangar jag dig!" Vad dom lär sig dom små barnen.. :P
// Nathalie
Så söt tjej som säger att om det kommer ett monster ska hon "kick his ass". Annars så kickar han hennes ass. Självklart ^^,
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#14: Haha, vad söt :))
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Min son,snart fem år,kommer i till vår säng på nätterna. När han ligger där så rufsar/drar han mig i håret. Härom morgonen så såg jag ut som ett troll när jag vaknade. Jag tittade på honom och sa : " Titta vad du har rufsat till mitt hår!" Då kom svaret blixtsnabbt:" Nej, jag har gosat!!!" Det är skillnad det!
'hi hi* vilka sköna kommentarer..
När min dotter gick i 1:an så hade dom höstutställning och då hade vi vår nyfödda son med oss.
Jag bar honom i famnen och efter en stund kommer det fram en flicka till mig som troligast gick i 6-års och frågar varför han är så skrynklig varpå jag svarar att barn som legat i magen full med vatten blir oftast lite skrynkliga när dom kommer ut, varpå hon svarar tillbaka - ja men då kan man ju nästan säga att han kommit direkt ifrån tvättmaskinen…. *hahahaha* jag vann första priset på den kommentaren på Libero när han var liten :O) blöjor för 1 halvår och det tackade man för men jag trodde först att det var ett skämt….
Eller som en gammal kompis *till mina föräldrar* dotter, dom satt på bussen och framför henne satt det en dam med en päls. Flickan började klappa lite på pälsen och mamman säger till henne att sluta, flickan slutar men damen vänder sig om och säger att det inte gör någonting varpå flickan utbrister MAMMA, MAMMA jag får klappa ludret.
Fniss……