Barn iFokus

Barn

Etikett25-off-topic
Läst 1233 ggr
Elisabeth-J
2008-05-25 21:21
0

Mors dag

Stort Grattis till alla mammor idag!!!

Min mamma bor långt härifrån så jag har skickat ett blomsterbud med en bukett till henne.  Sonen och jag käkade korv med mos på macken :) Vi skulle in på restaurangen och äta men det var alldeles fullsatt och varmt där så vi valde att äta något lättare utomhus istället :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AnnaLundin
2008-05-25 21:43
0

Här tog det halva dagen innan maken kom på att det var Mors Dag idag… :P Och lagom efter maten fick jag bädda ner mig i ett mörkt sovrum för att försöka lindra ett litet migränanfall. :(

Så Mors Dag anno 2008 har varit som vilken annan söndag som helst i vår familj. Men senare i kväll tänker jag i alla fall ta mig friheten att svulla i mig en påse grillchips med tortilladip och en smultroncider till! :D

miwi
2008-05-25 22:29
0

här har vi njutit av det underbara vädret, och grillat gott. till efterrätt hade vi en underbar chokladtårta, och till present fick jag en brosch, som min son gjort i skolan.

skönt med söndagar, och skönt med dagar , när man kan säga-nej, det gör jag en annan dag, idag vilar jag, för det är MIN dag. :)

lisette
2008-05-26 00:47
0

blev faktiskt lite besviken. detta är andra mors dag jag får uppleva, men inget alls fick jag. hade dessutom sonen hela dagen (fast det spelar ingen roll) lite tråkigt tycker jag.

Annette
2008-05-26 01:06
0

Detta har varit en dag helt i min smak :)

Maken kom hem vid 5-tiden i morses efter att ha jobbat natt. Han uppvaktade mig med en blomma, chokladask och ett kort. Sedan sov jag en timma till. Vid 7.30 tiden åkte jag och sonen på hästutställning och kom hem vid 20-tiden i kväll.

Detta är nog den näst bästa Mors dag jag upplevt. Den allra bästa inträffade 28 maj 2000 då vår dotter föddes.

magma
2008-05-26 21:38
0

Min mamma uppvaktade jag+ mina syskon med en "kolsyreapparat" och jag hade satt ihop en kruka med sommarblommor som hon fick av mig. Först åkte vi ut och fikade, kollade i en trädgård och sedan hem och åt tårta och öppnade paket. Av Mannen fick jag en kruka med liljor och en stor golvlykta i metall, en sådan där man har stearinljus i.

mammiz
2008-05-26 22:44
0

Fick blommor av barnen, av maken två stora lanternor till verandan. Bjöd min mamma på middag :)

MariaJ
2008-05-29 11:04
0

Jag fick en underbar ängel av mina pojkar. Min äldsta son hade varit och handlat ett änglabarn omslutit i vingar och ett fint kort till det. jag blev såååååååååååå lycklig… jag och min båda pågar var på Indiana Jones tillsammans på kvällen. Så hela dagen var den bästa mors dag jag haft..Tack !!

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Hannapanna
2008-05-30 19:00
0

åå jag fick skraplotter av min då 4 dar gamla son ;) hehe ok, via hans pappa men ändå.. :D Tänk att jag fick fira mors dag i år!! :D