Barn iFokus

Barn

Etikett: 05-barn-6-12-år
Läst 1182 ggr
Sidentass
0

Min son har haft obehagliga upplevelser

Min son som snart fyller 11 har haft obehagliga upplevelser på nätterna den senaste veckan..tänkte att jag måste vända mej hit för att få lite tips om vad det kan handla om. Han har känt som att det går ett sug från fötterna o upp till huvudet, svårt att förklara såhär när det inte är jag själv som upplevt det, men jag försöker..i morse beskrev han att det kändes som att han sögs ned..när han låg..i förrgår kväll kom han ned till oss o skakade i hela kroppen o var så rädd att han inte vågade gå o lägga sig igen..förrän alvedonen hade hunnit värka som han fick av oss. Han hade inte somnat..alltså inte drömt..inte sett på tv..han hade endast legat o läst en bok som inte handlade om något annat än ishockey..Han är en aktiv kille, har många kompissar, trivs för det mesta med skolan, spelar innebandy, leker, kör datorspel o går på musikskolan..alltså lever han ett liv som många andra pojkar i den här åldern..vad gör man..bör man kontakta vårdcentralen, skosyster…någon annan som upplevt något liknande hos era barn?

Själv har jag panikångest men håller den i schack med medicin..blev lite orolig att det eländet gått i arv..samtidigt som jag tycker det är märkligt om det kan drabba människor så tidigt som i 10 årsåldern..

Elisabeth-J
0

Du skriver att det var innan alvedonen började verka och då får jag uppfattningen att din son kanske hade feber? Mina barn, speciellt den äldsta upplevde väldigt mycket liknade konstiga saker när han hade feber som barn. Han berättade t.e.x att han så allt långt bort och han blev väldigt rädd många gånger.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Sidentass
0

Man skulle kunna tro att han hade feber..men så var det inte..o inte frös han på något vis heller..ja..det är märkligt många gånger..vi får se om det hela fortsätter..annars tar jag o ringer vårdcentralen o pratar med dom framöver..

Loove
0

Mina barn har fått svimmningsattacker ibland under den tiden då de växte som mest. Min son svimmade dock bara helt och hållet 1 gång.

På vårdcentralen förklarade dom det med att blodomloppet inte hinner med att växa i samma takt som övriga kroppen och då blir det lite obalans och man kan svimma om man tex reser sig upp snabbt.

Kan det vara det din son känner….att han nästa svimmar

Loove
0

Vid blodsockerfall kan man bli skakis… hade din som ätit när det hände eller hade det varit antal timmar sedan senaste måltiden

Sidentass
0

#4 Skulle nog kunna vara något som har med växten att göra..kan tänka mej att det är mycket som händer i kroppen när dom är i 11 års åldern..tack o lov var det lugnt i natt..så vi avvaktar lite till..då det hänt hade de gått några timmar efter att han ätit..om det är så är det ju inget farligt..och kan man då förklara för honom vad det handlar om, blir det säkert mycket lättare nästa gång efter som han då inte behöver bli rädd för det som händer..

Tack för era svar!

blondifire
0

hade oxå gissat på tillväxt eller socker kanske.. visst kan panikångest gå i arv men du vet ju att även om det känns olika för olika personer men beröringspunkterna är fler än skillnaderna och det låter inte som ångest,eller hur? jag har det oxå o även om han skulle ha oturen o få det så inte i så tidig ålder.sen har han ju en stor fördel: sin mamma,som vet hur och varför och kan informera och motverka beteendet som gör att den utlöses.Kyss

S*Winsnes Wilda

Sidentass
0

Lite svårt att tänka mej att det är panikångest han är drabbad av..för när jag får mina atacker så skapas dom utifrån tankar..och så var det inte i min sons fall…om det återkommer ska jag ta o ringa till dom på vårdcentralen o prata lite om det hela o höra vad som har att säga.

blondifire
0

det gör du rätt i.håll oss uppdaterade..lycka till.. krama killen din oxå.

S*Winsnes Wilda

Sidentass
0

lugnt i natt också:-)

#8 tack det ska jag göra!