SKRIK!! Tips någon?
Vår dotter på snart 4 veckor vägrar att sova! hon har vart vaken i ca 5 timmar idag (varav hon har skrikit i 2..) och vill ändå inte sova!!
Hon bara skriker och skriker och inget hjälper!!
Hon är inte hungrig, hon har inte ont i magen, hon blir inte lugn av att vi håller eller bär henne..
Inget verkar hjälpa!!
TIPS NÅGON??

Hur vet ni att hon inte har ont i magen?
Hon brukar "dra ihop"/böja upp benen eller sträcka sig så hon blir spikrak och spänner hela kroppen när hon har ont..

Om hon inte har ont i magen (vilket hon borde kunna ha?), inte är hungrig och ändå skriker på det vis du beskriver, så skulle jag kontakta läkaren.
Lägg henne på mage i vagnen, kör vagnen fram och åter över en tröskel i lagom fart. Testa om det hjälper.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Hon har väldigt mycket magknip i vanliga fall så man lär sig "signalerna"…

Då skulle jag utgå från magont, även om inte signalerna är som de brukar.
Hon har äntligen somnat nu!
kanske var så att hon bara ville skrika.. Eller så var hon övertrött för hon gäspade massor, men ville ändå inte sova!
Vi har provat allt vi brukar göra mot magnkipet, massage, bära, magläge m.m.. men hon skrek ändå..
Hon var nöjd när hon fick tutten, men åt inget utan bara sög..
Kanske, men hon börjar skrika ändå när hon ligger där efter ett tag, sen får man gå runt me dhenne och hon skriker ändå.. Sen provade jag tutten igen men då ville hon inte ha..
Nu har hon vaknat igen…

#9 Lägger du henne ifrån dig då hon somnat?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Magen kan de känna av trots att de inte visar "vanliga symptom" som man känner igen. Kan varmt rekomendera magdropparna från Semper - "Aktiv bakteriekultur". De hjälper även förebyggande!. Ge 5 om dagen. Hörde på BVC att det hjälpt så otroligt många barn.
En biltur eller en sväng i barnvagnen brukar hjälpa, annars är det nog helt klart närhet till mamma. Skulle nog prova att hon fick sova hos dig på natten om hon inte redan gör det. Hon är ju inte van nått annat än att ligga i din mage när man bara är 4 v.

Är du säker på att din mjölk räcker till?
#12 nej helt säker är jag ju inte.. men nu har vi f.o.m idag börjat ge henne ersättning på kvällen innan hon ska sova!
#13 jag har provat både Sempers Magknipsdroppar och Minifom! men inget verkar fungera!Ska till BVC på onsdag och fråga om RIKTIG medicin kanske hjälper..
det är nog med 100% säkerhet magen.. Man blir ju så frustrerad.. Känner sig helt värdelös.. 

Brorsans son skrek konstant i de första 3 månaderna, han hade urinvägsinfektion..

Men om babyn är hungrig måste du ge ersättning alla måltiderna….

Ett av mina barn skrek så och jag trodde ju att han fick i sig när jag ammade så ofta. När vi sen kom till bvc så visade det sig att han hade gått ner lite istället så varje måltid fick jag först amma och sen ge ersättning. Så gå och väg barnet för säkerhets skull.
Idag vet jag att det berodde på min inre stress, det gjorde att han inte fick i sig det han behövde. När dessuto barnet skriker så blir man orolig och stressa vilket då påverkar ännu mer.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#15 Oj vad jobbigt! hur vet man att dom har det då?
#16 men jag ammar henne de andra måltiderna, vi ger ersättning bara för att magen ska vara lugn så hon kan få sova ordentligt!
#17 Vi ska till BVC i morgon! å vi får se då om hon gått upp som hon ska! jo stressad är man no alltid när dom skriker.. minst sagt!
18# dom sover inte bättre på ersättning än bröstmjölk.. Ont i magen får dom ju för att dom sväljer mycke luft och inte får ut de.. och dom får i sig luft när dom suger på flaskan med.. Så magen kan ju inte bli lugnare av ersättningen.. Då är de nog mer du som skall tänka på vad du äter om hon har ont i magen när du ammar..

#15 oj det är ju jättefarligt. gick det inte upp i njurarna?
#0 har du provat flaskor som är antikolik?
# 20 Jupp! NUK flaskor med anti kolik napp! Funkar jätte bra!
men idag var vi på BVC och dte var som jag börjat ana de senaste dagarna.. hon får inte tillräckligt med mat från mina bröst och har inte gått upp med än 50g sedan förra veckan!! 
Så hon har skrikit för att hon var hungrig + att hon hade lite magknip ibland! Så det var blandade skrik!
Stackarn… Nu får hon amma från båda brösten OCH få ersättning så hon blir riktigt mätt!

ah stackars lilla tjej, men det blir bra nu då! =)
Båda mina barn har fått suga på brösten länge, just bara för att de somnar ju till då & då vid bröstet,medan mjölken rinner till. Det är ju ändå 3 olika sorters mjölk de ska få i sig.
Min son var däremot värst. Han vägrade napp & använde istället mig som napp, sen krävde han båda brösten varje gång.
Jag tyckte att mjölken inte räckte till många ggr, men han hade antagligen tillvätperioder då & för att hjälpa till fick han fortsätta snutta,samt att jag drack mera vatten & drack ett amningsté som hjälpte mig.
Amningstét köpte jag från minimundus.se, 100gr för 36kr lösté & det är jättedrygt. Dessutom är det rätt gott faktiskt :)
Jag drack flera jättestora koppar om dagen i ca 4-5 dagar, sen drog jag ner till rekommenderade 2 koppar om dagen. Sen dess har det funkat jättebra för mig.
Jag tycker själv att det är bättre att ta några dagar med intensivamning än att ge ersättning, men det är ju upp till var & en.
Har du provat med napp förresten? Din tös kan ju ha som min son, ett jättestort sugbehov?
Han vägrade ju napp, tog ytterst få ggr, provade olika sorter, men strax innan 6 månaders dagen började han med nappen, jag lyckades lura honom efter Amning.
#19 På BVC gav dom tipset att ge ersättning på kvällarna etersom hon inte bli mätt på min bröstmjölk! Därför får hon den! Därför har hon skrikit så mycket på kvällarna! Det och p.g.a magen som nu blivit bättre med hjälp av Minifomen!
#22 Ja mycket bättre!
Lite pruttar som hamnar på "sniskan" och sätter sig på tvären fortfarande ibland, men det är mycket mycket bättre nu!
#23 Jag fick oxå tips om intensivamning och ska amma/ammar med 1,5-2 tim. mellanrum samt ge ersättning om hon inte bli mätt! jag har oxå beställt Te! men det var rätt så dyrt!! Så jag hoppas dert funkar (har inte fått det än!)..
ja hon har napp för hon har ett väldigt sugbehov! men hon spottar alltid ut nappen när hon är hungrig och blir arg för att det inte kommer nån mat ifrån den!
Men på BVC tyckte dom att hon skulle använda mig som napp! men jag vet inte riktigt.. jag tycker att hon ammar så ofta räcker! jag vill ju inte gå med en bebis hängandes i tutten hela tiden! Då kan jag ju inte ens gå ut!!
24# jo men då har hon skrikit för att hon inte blir mätt… Då är de klart hon inte kan sova med enbart bröstmjölk för du har inte tillräckligt…
Jag gav ersättning för mina bägge barn för mjölken räkte inte till. Innan jag började med ersättningen hade jag jätte skrigiga barn som sedan blev jätte lungna och nöjda efter att ha fått mjölkersättnig och blivit mätta….
Tindra har blivit myyyyycket mycet bättre nu! Hon skriker nästan aldrig, förutom när hon har ont i magen eller bara är envis!
Och ammar gör jag hela tiden numera! Känner mig som en mjölkproducerande maskin mer än en mamma! haha! fast hon får ersättning på kvällarna ändå eftersom det fortfarande sinar då..
Har börjat dricka ammnings te idag oxå så vi får se om det hjälper!

vad ska det här teet göra för en o vad innehåller det egentligen?
det innehåller en massa örter och ska motverka kolik, hjälpa matsmältningen och öka mjölkproduktionen! typ…
har en lista p vad det innehåller men har en sovande prinsessa i knät just nu! 
Det är anis och fänkål i som gör att produktionen ökar. Man kan köpa de kryddorna och koka i vatten - sila och sen har man samma effekt. Mycket billigare!
jag har redan köpte téet! 
men det är masa annat i oxå som är bra mot kolik oxå!

men att öka mjölkproduktionen, kan en produkt verkligen göra det?
Tydligen så ska den göra det! men antagligen så är det väl nån Plasebo eller nåt?

Kan det vara så att hon är laktosintolerant? Jag känner igen det från att min dotter var lilliten…hon skrek så enormt. Jag tog diskussionen med bvc läkaren och fick tips om att pröva Nutramigen. Detta hjälpte och efter det var hon ett nöjt litet knyte.
detta är ju iof ett väldigt gammalt inlägg! ;)
Men jag kan tala o att det var p.g.a att honinte fick i sig tillräckligt med mat när jag ammade! hon vart altså inte mätt och gick inte upp som hon skulle!
vi började med att ge ersättning och tillslut ratade hon bröstet helt! men hon slutade skrika och gick upp fint igen!
nu är hon snart 7 månader och är världens mest underbara lilla unge!! 
Huvudsaken är ju att bebis och föräldrar mår bra! Vilken sötnos:)