Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 2888 ggr
Zebben
0

Någon som bor i Botkyrka kommun?

Vi ska flytta dit och söker efter BRA (läs mycket bra) dagis till dottern. Vi måste med stor sorg flytta från ett superdagis.

I morse var vi och besökte det första och där sätter jag inte min fot igen. Det var VIDRIGT verkligen. Så otroligt stökigt, skitigt, slitet, mörkt och hemskt. 41 barn på en avdelning! Matrum och lekrum var samma. Barnen åt i omgångar då då det inte fanns plats för alla och även fast vi kom dit 1 timmer efter frukostens slut, så stod mattallrikarna och bestik i hela rummet. Där barnen skulle leka. Matvagnarna stod kvar. Vidriga rum, utan mattor, gardiner och knappt några leksaker. Får det vara så här??? Personalen fick vi leta efter när vi kom in på förskolan. Vi möttes ihallen av vilda ungar som for runt överallt och till slut hittade vi 2 personal som satt och åt frukost med ett barn. Ungarna for runt själva i några rum intill. 1-2½ åringar. Nä…fy!

Så jag är i behov av hjälp. Någon som känner till ett bra dagis?

Elisabeth-J
0

Jag förstår att ni inte vill ha ert barn på den förskolan, det verkar ju vara en väldigt stökig avdelning. Jag hoppas att ni hittar en mycket bättre. Jag tror ju inte att det ska få vara så som du beskriver, kolla det med kommunen vilka reglar som gäller.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

miwi
0

var i botkyrka kommun ska ni flytta?

vi ska också flytta till den kommunen i sommar, till tullinge villastad, kollar runt på skolor där, men kommer behöva dagistips jag med om ca 1,5 år..

var låg denna dagis som ni tittade på?

hemska dagisar finns överallt, vi har erfarenhet av det här i aspudden, mn minsta som(går i ettan idag) hade en fruktansvärd dagis under ett års tid, och det värsta var, att man inte fick någonsomhelst hjälp att byta dagis ..hur jag än tjatade.  så han fick börja skolan ett år tidigare, och mår nu bra igen.

så ja, det gäller att kolla upp noga dagiset, annars ångrar man sej ordentligt..

Zebben
0

Jag pm.ar namnet.

Geishas
0

Jag kan rekomendera några trevliga förskolor som jag har jobbat på i Botkyrka kommun men det beror ju lite på var ni bor osv. Tyvärr jobbar jag inte kvar i denna kommun då jag numera bor en bra bit bort…

Zebben
0

#4 Det får Du jättegärna göra. Var dessa ligger i Botkyrka spelar ingen roll, det är värt att åka för att få ett bra dagis.