För rörigt???
När jag var på BVC ang Mys strul med maten så undrade hon om jag e iväg och ränner mkt med henne så det är därför hon inte vill äta. Kan det vara så??? Det jag är iväg med henne är och handlar någon gång ibland, hos min mamma 1-2g på två veckor, min syster 1 g veckan och sen stallet. I stallet sover hon i sin vagn och sover som en stock…vaknar lite ibland men somnar alltid om och där är jag inte ens varje dag…. drömde här om natten att nån sa till mig att "ditt barn är sönderstressat"…..tycker ni att jag ränner mkt med henne?? hon är snart 4 mån och har inte varit iväg mera innan heller.
på bilden sover hon i vagnen ute i stallet

det känns ju inte som om det borde vara att du är iväg på saker. men du kanske ska ta det lite lugnt med henne och bara vara hemma med henne ett tag o se vad som händer?
har vi varit iväg med loke så han har fått för mkt intryck så blir han väldigt gnällig och arg.

men jag behöver ju kunna sköta Kingen…. annars får jag ju lämna iväg han igen och det vill jag inte…

jo det förstås. men linda kan inte ta honom under en vecka då så du får se om det blir bättre med my?

#3 som jag skrev på msn är jag bara där 2 g/v….

Du kan ju fortsätta vara i stallet men dom som du åker och besöker kanske kan besöka er ett tag, bara för att se om det blir bättre. En del barn är känsliga, min äldsta son reagerade ingenting när vi for runt men den andra reagerade, gillade inte att det blev för mycket, han behövde mer lugn och ro.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hon kanske är väldigt rutinstyrd just nu och era besök till vänner och familj stör hennes rutiner så hon kommer ur fas.
Jag säger som de andra…nöj dig med att bara åka till stallet eftersom hon tycks trivas så och sover gott ute i friska luften och skippa besöken av familj och vänner helt en period…de dör inte av det ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

eller så får din familj/vänner helt enkelt komma till er istället.

Att ta emot besök kan orsaka lika mycket stress som att åka bort. Det bästa är att vara för sig själva i lugn och ro.

En tanke slog mig just nu..
Du skriver ofta här att hon äter dåligt och så. Går du runt och tänker på det ofta hemma? Så att det blir som ett stressmoment för DIG? för ditt humör känner ju din dotter av.
Bara en liten fundering. Kanske tåls att tänka på ? =)

#9 jag har med funderat på det, men när hon nu ätit bra så har allt bara släppt och allt varit jättekul… borde inte vara så men man vet ju inte om det är nåt undermedvetet som jag inte vet om…
Jisses ja är aldrig hemma med min bebis.. 'r vi inte hos min mormor och morfar är vi på öppna förskolan och lite överallt hela tiden… men alla barn kanske reagerar olika..
jag tycker inte du ränner för mkt med henne…tror i sådana fall att d handlar om nått helt annat än att hon skulle va tex sönderstressad… man kan ju inte låsa in sig bara för man har barn…
fast ni är på väg på olika saker så finns du ju där för henne när hon behöver det. Jag själv tycker att det är vigtigt att kunna vara göra lite olika saker fast man har fått barn. Min stora son har alltid haft med mig överaltt för det mesta, eftrersom jag har varit ensamstående med han.
Det kan ju vara olika till olika barn, men jag tycker att det är vigtigt att de inte bara är hemma utan att man är på lite olika ställen med dem om inte annat att man går ut nästan dagligen på en promenad.

Barn är så olika, vissa fungerar det att åka runt med medan andra måste få vara hemma i lugn och ro.
Det är skillnad på att gå ut på promenad med vagnen och fara runt på olika saker. Det viktigaste är väl ändå att barn och föräldrar trivs och mår bra och då måste man anpassa sig till barnet när de är så små.

Jag skulle vilja få det till att det borde vara lättare för barnen om man redan när de är små vänjer sig vid att vara med där man är och då menar jag då jag håller på med hästar. Det blir ju längre fram att man åker på träningar och tävlingar, kolla ultraljud på hästar, till kliniker m m och då är det väl lättare om hon e med redan nu från början och "vänjer" sig. Inte för att jag far runt så mkt med henne nu men ni förstår säkert hur jag menar. Nu är hon bara med i stallet och ligger i vagnen. Vaknar hon fäller jag upp ryggstöd så hon kan sitta och titta….

#15. Det är tyvärr inte alltid det funkar med alla barn. Men det kan också vara så att du överför din oro på henne och det är därför det krånglar. Inte så lätt att få ordning på det alltid.
Dessutom är hon ju bara några månader gammal och det verkar varit lite besvärligt hela tiden? Då skulle jag, om det vore mig det gällde, ändra rutiner för att se om det hjälper. Men det räcker inte med att göra det i några dagar, utan man får prova en period.

men nu äter hon som vanligt igen… började bli bra på em igår igen

Hur länge brukar det vara bra innan det blir sämre igen då?

första gången hon va svår så hade hon ont i halsen, andra gången visste inte BVC vad det berodde på men trodde det kunde ha med förkylning och hennes första vacc-spruta…nu sista gången var bara en halv dag….

#19. Att de inte äter som vanligt en halv dag emellanåt får man nog stå ut med. Det låter som du oroar dig för mycket ;)

#20 ja det kan mkt väl hänga på mig… jag reagerar väl så fort bara för att det varit strul till o från med maten…. men jag tror inte jag är nervös på nåt sätt…tycker endast det e svårt när hon inte vill ta maten, men nu går det ju bra igen och hoppas det kommer fortsätta. Tänkte däremot försöka börja med gröt…skrivit en tråd om det. svara gärna ni som vill