AD-droppar
Dessa viktiga ämnen som våra små behöver för sin kropp kan man ge barnen länge, men hur länge fick era barn dessa droppar? Med mina har det varit olika men mellan 3-5 år fick dom dropparna men inte hela tiden, det var lite uppehåll emellanåt då vi glömde dom men under vinterhalvåret har barnen fått i sig dessa vitaminer.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
"Min" BVC-tant sa att det numera inte rek. allmänt efter två års ålder. Min yngsta fick alltså tills hon var två, men med sonen så fick han nog tills han var fyra om jag minns rätt. (Han är född 02)

*host* de första två månderna…
Det är väl egentligen så att A-vitaminerna inte behövs utan det är D-vitaminet man vill åt.
Mina barn har fått dessa droppar första året ungefär, sen lite mer sporadiskt under andra året. Fast våra barn är ute så mkt i solen, året runt, så de får nog de D-vitaminer de behöver ändå.
Jag ger varje dag och har också hört två år året runt sedan vinterhalvåret tills de är 5. (Tror det även står så på flaskan)

Våra båda har fått dropparna varje dag iaf det första året sen har användandet tunnat ur mer och mer.
Vi är ute så mycket ändå och äter en balanserad kost och båda killarna är galna i frukt och grönsaker så jag tror inte de lider någon brist.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.