Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1107 ggr
Elisabeth-J
0

Hur gjorde eller gör era barn?

I barnens utveckling så sker det klassiska i stegen att dom börjar åla, sitta själv, krypa, resa sig upp och sen lära sig att gå. Men det är ju det generella, det finns ju barn som gör på annat sätt eller hoppar över något steg t.e.x. En av mina systrar åkte framåt på rumpan istälet för att krypa, sen lärde hon sig att gå. Hur gjorde/gör era barn?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Therese87
0

Min syster ålade bakå, reste sig upp.. sen gick hon :)

lisette
0

loke började med att gunga på knäna, en vacker dag kröp han. nu väntar vi bara på att han ska börja gå,

AusaBausa
0

alla tre barnen började m att åla, Tindra redan vid 4 månader, sen kröp dem och tillslut reste dem sig och gick…

AnnaLundin
0

Mina tre har "följt regelboken" och alla tre har gått någon-några veckor före ettårsdagen.

Men jag har sett några andras barn som haft intressanta sätt att förflytta sig på…

Andy
0

Mina två började krypa strax innan 8 mån. Kevin var förståndig o var försiktig o kröp länge tränade ordentligt innan han tog sina första steg på sin 1 års dag.

Leo däremot reste sig nästan direkt o försökte gå…ramlade såklart, men övning ger färdighet gick när han var 10 1/2 månad sprang när han var 1. Många vurpor o blåmärken blev det, men är man envis så är man!

AusaBausa
0

Grabbarna gick runt ett år medans Tindra var 9-10 månader när hon tog de första stegen själv…alla tjejer i vår släkt(mina barn o deras kusinbarn…) har varit snabba att gå medans grabbarna har tagit det lugnare…Sköönt om de tat det lugnt!

Believer
0

William sitter bara själv en så länge. men verkar som han börjar krypa inom kort.

Men kan ta mig själv då. Jag kröp aldrig, jag hasade mig fram på något lustigt vis haha.. Gick inte förrän jag var 15 månader. lite sen i utvecklingen kanske =)

ClarasMamma
0

Clara hom satt upp på min födelsedag och reste sig upp samma dag och kräp dan efter:D bästa presenten:D…

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Plum
0

Mina har ålat och bara några dagar har de börja krypa, mina har gått allt från 15 mån ner till 8 mån.

hellenah
0

min son "hoppade" fram på rumpan istället för att krypa..

Jossan86
0

Pontus kröp vid 6 månader sedan började han gå ca 1 vecka innan 1-års dagen…

Min lillasyster satt där man satte henne tills hon var 9 månader då hon en dag bara ställde sej upp och gick =)
Hon hoppade över hela grejen med krypandet..