Barn iFokus

Barn

Etikett: 03-barn-1-3-år
Läst 2497 ggr
Telefonkontakt
0

Hur väljer ni förskola?

Jag är som sagt utbildad barnskötare och timvikarierar på Norrköpings behövande förskolor. Jag har upptäckt en jättestor nackdel med detta då jag nu väntar mitt första barn;

Jag ser förskolan inifrån personalens synvinkel. Så jag ser hur jobbar med barnen helt enkelt, och dessvärre så har jag redan kryssat för en förskola som jag inte vill sätta mitt barn på och har två stycken som jag skulle göra allt i världen för att få in mitt barn på.

Jag kommer ju inte att behöva gå omkring på förskolor på studiebesök sen, ialla fall inte till de som jag har jobbat/kommer att jobba på innan det är dags för mitt barn att börja.

Hur gör ni/har ni gjort när ni har valt förskola till era barn? Vad har ni haft för krav på förskolan? 

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Elisabeth-J
0

Eftersom du har jobbat på flera förskolor så har du ju inblick i hur personalen är och hur det fungerar så jag skulle välja en förskola där det finns personal som jag känner mig trygg med. Robin gick på samma förskola som jag arbetade på fast på en annan avdelnin och det fungerade jättebra. Det var fler i personalen där som hade sina egna barn på samma förskola.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AusaBausa
0

till felix valde jag den fsk som låg närmst hemmet och som hade plats. När sen Joel kom så ville jag ha en annan fsk(ett föräldraägt) men Felix var jätte ledsen o ville tillbaka t sitt gamla dagis så så blev det…

men när Felix började skolan så slutade även Joel på den fsk och var hemma med mig ngr månader då jag väntade Tindra, sen började han på sin nya fsk(föräldraägda) och fick där lära känna sina blivande skolkamrater(inga av dem som han gick m på gamla fsk skulle gå m honom i skolan…). När det sen var dags för Tindra att börja fsk så var hon garanterad plats där och där går hon ett år till för sen börjar hon skolan…