Barn iFokus

Barn

Etikett12-uppfostran
Läst 2156 ggr
Mia-
0

Vad ska man göra!!

Vad ska man göra åt barn som tar pengar hemma?? Frustrerad och hjälplös!!

[LenaB]
0

Vi fick helt enkelt se till att det inte fanns några pengar hemma. Jättetrist sånt här. Jag förstår din frustration mycket väl.

Mia-
0

#1 Har du haft erfarenhet av det? Ja det är jätte tråkigt!! Man blir så arg och besviken!! Kan ju inte lita på hénne/honom efter det.

[LenaB]
0

Ja, jag har haft/har det så hemma. Vi är i det fortfarande men försöker hitta strategier hela tiden. Men det enda är att inga pengar ha hemma tror jag. Man tycker att man ska kunna ha pengar hemma och kunna lite på samtliga i familjen.

Mia-
0

#3 har försökt med allt skällt, pratat, indragen månadspeng, utegångförbud mm.

Har ni varit i kontakt med soc eller Bup eller något liknande?

[LenaB]
0

Ja vi har kontakt med BUP då mitt barn har ADHD. Vi har också gjort det där med att bli arg och straffat med indragen veckopeng. Men det funkar ju inte. Känns mer som att det handlar om uppmärksamhet ibland. De vet ju att det är fel menar jag, och ändå gör de om det hela tiden.

Mia-
0

Kan man boka tid hos BUP eller måste man ha remiss dit från läkare?

[LenaB]
0

Man kan ta kontakt själv. Det brukar vara långa väntetider. En fråga, hur gammalt är barnet?

Mia-
0

12

MIRJAMI
0

Det är ju bara gång på gång försöka att få stop på det. Min stora son som är 9 år gick och tog mat och trodde då att vi inte märkte detta. Han har alldrig behövt gå hungrik här hemma, utan här finns det alltid mat. Han satt oftast och åt med oss samtidigt, men åt då inte så mycket fast jag sa till han flera gånger att ta mera mat om han var hungrig. Sedan oftast en halvtimme efter måltiden så var han i köket och åt i smyg. Jag pratade med han om detta flera gånger och gav mig inte, för jag tyckte att han kunde äta ordentligt vid måltiden istället. Nu så har han facktist slutat med detta. Jag vet inte varför han höll på så här.