Barn iFokus

Barn

Etikett06-tonåring
Läst 2457 ggr
Dieselbilar
0

Jag vill ha barn!

Jag är 17år men kan atagligen inte bli mamma…

jag och min fästman har aldrig använt kondom men det verkar inte fungera…

Jag blir inte med barn och jag förstår inte varför, jag är inte överviktig eller tvärtom för den delen, min mens är fullkomligt normal (regelbunden och så).

Vad är det som är fel? Jag vill verkligen ha barn och håller på att bli tokig när jag inte får det.

Elisabeth-J
0

Du är väldigt ung så jag tycker inte att du behöver oroa dig redan nu. Du kommer säkert att få barn men än så länge kan det vara för tidigt att göra en utredning för att kolla om det är något fel. Önskar dig lycka till!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hanasa
0

Jag förstår precis vad du pratar om! Jag och min fästman har också alltid haft oskyddat sex och aldrig någonsin har det blivit något! Vi har varit på undersökning men de hittade inget fel på oss. Vi är inne på vårt 5:e år, men hoppet är det sista som lämnar mig! En dag ska jag ha barn om det så är biologiskt eller adopterat!

magma
0

Ni kanske har sex under fel tidpunkt? Om man prickar in ägglossningen exakt så är det ändå bara 20% chans att bli gravid…

Som sagt så är du väldigt ung. Jag ser många fördelar med att vara en ung förälder! Men jag ser även många fördelar med det där trista, mossiga som kallas att ha gått ut skolan, skaffat sig en yrkesutbildning och ett jobb.Flört 

På så sätt visar man omtanke om de barn man kommer få och ett vuxet omdöme. Det är en sak att bli oplanerat gravid, det kan hända! Men om man som sjuttonåring planerar att bli gravid så hoppas jag att man vet att man kan ta ansvar ekonomiskt, och även ge sitt barn en trygg uppväxt så långt man nu kan förutse det.

Hur som helst så tycker jag inte du/ni ska vara oroliga över att du/ni skulle ha problem med att få barn! När man har försökt ett år utan att något händer, så kan man börja fundera på om det finns bakomliggande orsaker. Tills dess så är det övning som gäller, och ta reda på när man har ägglossning, hur långa menscykler man har osv.

Lycka till!

ClarasMamma
0

Jag tror det är som dom andra säger att du kanske inte har prickan in rätt tillfälle.. men sedan rekomenderar jag dej att försöka jobba upp dina timmar så du får ut så mkt som möjligt i föraldrarpengar innan du skaffar barn för det är ju tyvärr inte gratis…så gjorde jag  jobbade minst ett år så jag vet att jag har trygg framtid för barnet och kanske ett jobb att komatillbaka till sedan.. för det är ju att köpa en lott när man är så ung och har ett relatift nytt förhållande..

lycka till och hoppas det går bra för dej

mvh//jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

MIRJAMI
0

För vissa tar det längre tid att bli gravida fast man inte kan hitta något fell. Så var det för min kusin, det finns inget fell på varken han eller hans fru, men hans fru blir inte gravid. De har adopterad två barn. En pojke och en flicka. Sedan säger de att man inte ska tänka för mycket på barn heller, för det kan göra så att man spänner sig och inte blir gravid (men hur ska man kunna låta bli att tänka på barn och gravitet om man vill ha barn?).