Barn iFokus

Barn

Etikett: 01-allmänt-om-barn
Läst 1207 ggr
AnnaLundin
0

Låt barnen leka medan du shoppar

På Ikea har det länge funnits en rymlig lekhörn där man kan låta barnen vara och leka medan föräldrarna går runt på varuhuset. Det finns säkert liknande lösningar på andra varuhus - jag har ingen koll på det…

Det har även dykt upp diverse lekland på marknaden, fristående från varuhus, där man kan låta barnen leka av sig ett tag.

Vad är era erfarenheter av såna lekland?

Det finns ett sådant ett par mil härifrån och jag börjar allvarligt fundera på att ta mig dit nån dag för att låta barnen leka lite ordentligt med anpassade lekredskap som vi inte har hemma. Jag har gett upp hoppet om öppna förskolan, för mina barn är hopplöst jättestörst där och då försvinner liksom tanken med att gå dit för att låta dem leka med jämnåriga. Våra barn går ju inte på dagis, utan är beroende av att jag hittar någon de kan leka med för att de ska få träna på det sociala spelet.

Jag tycker egentligen att det kostar alldeles för mycket pengar, men man får väl se vad man får för pengarna, det kanske är värt det… Eller?

lisette
0

när jag bodde i usa hade barnen sina kalas på såna ställen. det är väldigt sällan de har kalas hemma…

ivf. jag som vuxen tyckte det var jätteroligt att leka där, barnen likaså..

men värt pengarna, njae det vette katten. åk hellre till ngt sommarland…

AnnaLundin
0

#1 - sommarland nu? Flört

Det är ju liksom mer än en gång om året som barnen behöver få leka ordentligt…

Elisabeth-J
0

När dom äldsta pojkarna var små så bodde vi i Örebro och där fanns det på ett köpcentrum lekavdelning med personal där man kunde lämna barnen en stund. Det var enormt uppskattat för grabbarna gillade inte att å med mig i klädbutikerna :) Jag önskar att fler köpcentrum kunde ha det så :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

rakuLotta
0

Jag tycker både och. På" vårt " köpcentra har de ett litet i lagom storlek som barnen tycker är kul att vara på ibland(inte så ofta…max 1 ggn/månaden)

Det finns ett gigantiskt(5000m2)  i GBG på backaplan som jag tänkte att wow…det måste vi testa nån gång.

Åkte dit en lördag och blev helt förstummad. Ljudnivån var som på värsta rockkonserten . Barnen kom bort från varandra och blev ledsna. De hittade inte mig heller och jag hade ingen koll på var de var nån stanns. Kändes jätteläskigt. Det var hur många barnkalas igång som hellst. Barnen hade olika västar i olika färger för att de skulle veta vilket kalas de hörde till. Barnen som var på kalas såg lika bortkomna ut som mina barn och såg inte ut att ha speciellt kul.

Man fick va där i 3 timmar men mina var helt slut och ville hem efter 2. Själva stället var ju hur bra som hellst men på nåt sätt så skulle de haft en gräns på bra mycket mindre barn. Ska ni dit så åk en vardag och inte på nåt lov eller liknande.

Tanken är ju god, det var ju verkligen ett  drömlekställe, men det är Föör stort….. jag får  huvudvärk bara av att tänka på stället… tänk att jobba där…Hörselproppar på säger jag bara!

Elisabeth-J
0

I Eskilstuna var jag ofta med Robin till Leklandet, ett underbart ställe där barnen kan leka och ett barnvänligt fik, ljudnivån är inte hög :) Väldigt trivsamt och mysigt för både barn och föräldrar :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AusaBausa
0

Vårt lekland i kristianstad är också helt okej, inte förstort och ett mysigt ställe där man kan umgås m sina barn eller vänninor om barnen leker själva…