Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 2858 ggr
Telefonkontakt
0

Kö till förskola?

Haha, jag borde ju kunna det här med tanke på att jag jobbar som timviakrie innom förskolan, men jag har ingen aning.

Hur ligger det till, ställer man sig i kö för en förskoleplats? Och isåfall, när gör man det? Min syster kom och sa att jag skulle ställa mig i kö nu - men jag har 20 veckor kvar innan barnet ska födas, så det tvivlar jag starkt på till de kommunala att man kan göra..

Hur ligger det till i era kommuner? Själv bor jag i Norrköping :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

lisette
0

fyra månader innan barnet ska gå på dagis ska man ställa sig i kö. men jag vet att det finns många som ställer sig i kö redan när de är gravida. beror säkert på att det är långa köer där man vill ha barnen,.

marielle1
0

Det beror nog på vilken kommun man bor i. I vår kommun kan man ställa sig i kö tidigast 6 månader innan man vill att barnet ska börja.

MIRJAMI
0

Man kan inte ställa barnet i kön när man är gravid!! Jag har hört att en dell vill gärna göra det men det är inte tillåtet. Jag ställde min lilla son i kö ca 4 månader innan jag skulle börja jobba, innan dess fick man inte ställa han i kö. Man kan alltid sedan när man har fått barnet höra efter med BVC, de brukar kunna sånt här.

lisette
0

jag har hört om de som ställt dem när de avrit gravida. beror kanske på om det är kommunalt eller privat..

JMax
0

Norrköping är fyra månader innan man ska börja arbeta igen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

AusaBausa
0

Ja vi har också 4 månader innan att man kan sätta sig i kö på kommunalt. Medans på den privata fsk så kan man sätta sig redan när barnet är ofött. Samt att småsyskon har alltid förtur.

Telefonkontakt
0

#5 tacktack!

Believer
0