Frysa in burkmat?
att jag inte tänk på det innan.
William äter ju smakportioner för fullt nu.
Men eftersom de flesta burkmats-burkarna bara kan stå i kylen 1-2 dagar, så är det mkt som slängs eftersom han bara får lite grann varje dag.
Kan man frysa in burkmaten? Dela upp burken alltså och lägga i mindre förpackningar..
Och vad är smartast att lägga i så det inte tar så mkt plats. Vi har komb. kyl/frys, så frys-utrymet är inget att hurra över.
Självklart vet ja att man kan frysa in mat, men tänkte ifall burkmaten redan har varit fryst någon gång.. När den tillverkades. Då är det ju inte så bra att frysa in igen.

en till fråga.. hur länge kan det isåfall ligga i frysen?
lägg småportioner i en iskub,asså sån du gör isbitar i.lagoma smakportioer,lätt o ta ut o tinar fort.iaf några veckor om du sätter en fryspåse över..
S*Winsnes Wilda
Går utmärkt. Egen mat som jag gör o fryser in till Victor brukar jag ha i de små barnmatsburkarna. I början när han åt "mindre" portioner så hade jag dem i "istärningsfack". Annars vanliga plastpåsar som man "plattar till" = tar INGEN plats i frysen.

okej!
funkar det att lägga glasburkarna i frysen? trodde dom sprack då hehe. ojoj vad grön jag känner mig nu 
#4: Om man inte fyller dem ända upp, så går det bra!

mindre förpackningar barnmat tycker jag borde finnas.
blir inte en istärningsbit för lite? loke fick faktiskt mer än de där 2-3 tsk som de ska smaka till en början.

#5. okej =)
#6. tycker oxå att det är lite. Men man kan ju ta 2 bitar =)
Jag började med istärninglådor när jag gjorde "smakisar" men insåg ganska fort att det var lönlöst. För små portioner så det blev en låda varje gång till slut o det är ju lite galet :-O)
du kan ju använda muffinsformar,finns såna i alluminium..
S*Winsnes Wilda

ja muffinsformar går ju. Men det blir ju så stora "klumpar" då, tar lång tid att tina. Nä, jag kör nog på det här med plastpåsar och platta till dem. med tanke på att vi inte har spec. stor frys oxå =)