Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1593 ggr
Annette
2008-01-14 21:04
0

Ullared - sommarkläder

Är det någon som vet när sommarkläderna brukar komma in på GeKås?
Här har vi sportlov v 7 och då funderar jag på att åka dit. Barnen skall till Egypten i mars och behöver lite kläder till resan.

rakuLotta
2008-01-14 21:24
0

Det kan nog hända att det kommit in då…gå in på hemsidan annars och skriv och fråga dem direkt!

Vi ska oxå till Egypten i mars, direkt efter påsklovet. Kanonsemester! Vi var där för 2 år sen oxå. Perfekt klimat och kanon bad med bra snorkling.

Annette
2008-01-14 21:26
0

Då åker ni samtidigt :) Våra barn åker den 26 mars, tillsammans med mina föräldrar. Det är barnens första utlandsresa, så de längtar redan.

rakuLotta
2008-01-15 09:12
0

De kommer älska det!! Min son som är 6 håller på att lära sig simma…han vill så gärna kunna snorkla alldeles själv.(ja, inte själv, bara utan att hänga på min manSkrattande) Perfekt med inte alltför lång flygresa, bara en timmes tidsförskjutning och torr skön värme så man inte svettas så mycket. Tyckte det var det perfekta resmålet med barn. Förutom magsjukeaspekten. Ta med alcogel att desinficera händerna med efter att man handlat med deras pengar. De är tydligen största bakteriehärdarna. Vi blev inte sjuka…men många andra blev. Inte alltid så lätt att få barn att ta ducoral(drickbara magsjukevaccinet)

Alva som var två vid förra tillfället fick vi tvinga i med spruta i mungipan som man gör med djur. Inte kul…och det var nog mer som hamnade utanför än i magen….Kändes hemskt, men vad gör man!?

Men vi var frenetiska med alcogelen…

Hoppas de får en kanonsemester!

Annette
2008-01-15 13:47
0

Tack för tipsen :)

parsley
2008-01-16 20:43
0

Det finns receptfria medel mot magsjuka på apoteket. Kanske något att stoppa i bagaget? Vet inte om de är "barntillåtna", men de brukar fungera för vuxna. Har det inte kommit in sommarkläder på Ullared v 7, så har postorderföretagen typ Ellos säkert redan fått in sommarsortimentet. Inte lika billigt som Ullared, kanske, men ni behöver inte riskera att behöva åka utan rätt kläder i packningen.

rakuLotta
2008-01-25 07:40
0

Var i Ullared igår. Det fanns inte direkt solklänningar och så, men linnen, tshirts och shorts/kjolar. Badkläder har de ju året om, så det hittar du garanterat. Sandaler hade de i reakorg, antagligen förra årets. Köpte för 69 kr typ. Skor och badkläder har en tendens att bli kassa eftersom det är så hög salthalt i havet. Det är bra att köpa nåt billigt som man bara kan kasta sen.

Annette
2008-01-25 08:01
0

Vad bra, detta klarar vi oss långt med. Som du säger är det ju bra att köpa billigt och slänga det om det blir förstört av saltet.