Barn iFokus

Barn

Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 2297 ggr
Believer
0

Säkerhet i hemmet - vad behövs?

Snart börjar det bli dax för oss att rusta hemmet med säkerhetsprylar. Hur mkt har ni haft? Hur mkt behövs?

Det vi har kommit fram till än så länge att vi ska köpa är:

• Skydd till kontaktuttagen
  • Spärrar till köksluckor och så
  • Skydd till spisen
  • Tippskydd till vissa lättare möbler.
  • Spärrar till fönster

Är det något mer som man behöver? Min hjärna står still för tillfället.

SusanneStromstedt
0

Barnsäkra knappar på spisen är bra,snart kan barnet vrida på knapparna..

AnnaLundin
0

tippskydd även till tyngre möbler, de kan också välta om man har otur…

Har ni trappa inomhus så ska det vara grindar både uppe och nere,

Pomperipossa
0

Tippskydd hade vi redan på spisen men vi köpte även ett "stänkskydd" (så dom inte når det som står på spisen). Den kan man även fälla ner över knapparna på spisen när man inte använder den.:)

Spärrar hade jag bara till den lådan där allt vasst finns och till skafferiet.

Grind till trappan…. Sen tog vi bara en vanligt spånskiva (samma mått som dörröppningen), gjorde lite mönster i den och målade. Satte en smal list på dörrfodret och vips hade man en "grind" att stänga till rummet eller köket.

Några mer grejor har vi inte haft… Man kommer ju på eftersom hela tiden och om man bara har lite koll så funkar det ju. Använd sunt förnuft. Inte låta dom klättra på spisen och sånt..:)

…lämna inte saker man kan göra illa sig på, på ett sånt sätt att barnen kan nå…

lisette
0

Många kontakter finns det inbyggda petskydd i.

[Anna-N]
0

Vi har grind till trappan för tillfället. Sen får man väl börja fundera på sladdar, kontakter, tippskydd etc.

Believer
0

#2. vi har ingen trapp, men vi har en grind som vi kanske  kan använda vid någon dörröppning.

#4. Japp. Tyvär finns det inte såna finesser i vår lägenhet =/

lisette
0

#6 vi kör på kompostgaller i dörröppningar. blir dock till att köpa grind snart.

tråkigt att det är så gamla kontakter i lägenheten.

Cattis
0

#0 Flytta på alla mediciner o kemikalier så de är utom räckhåll. Barnsäkra korkar är inte alltid så säkra och diskmedel kan se jättegott ut. Lås sopskåpet…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Believer
0

Hur har ni gjort med sladdar? Kom och tänka på det nu då vi har en hel hög sladdar vid datorn.

Man kan ju försöka "gömma" dem så gott det går bakom möbler och så, men där det inte går? Finns det "sladd-skydd" eller nått?

Annette
0

När jag tänker efter så gjorde vi nog inte särskilt mycket barnsäkringsåtgärder. Vi hade grindar och lås på sopskåpet, men det var nog allt. Tippskydd på spisen och fastsatta bokhyllor hade vi redan innan.

Nej, detta är vad jag kommer på just nu.

magma
0

Det vi använt hemma är spärrar på fönster/balkongdörrar (eftersom balkongerna inte har några räcken…ännu:) tippskydd på spisen, trappgrind uppe+nere. Det jag hade velat ha- men som aldrig blev av- var en sele till babystolen så de inte kunde resa sig så snabbt och lätt i stolarna och stänkskydd framtill på spisen. Stänkskydd ska dock inhandlas inom det snaraste, lilltjejen är bara 2,5 år men når upp till kastrullerna nu.

Annars så är vaksamhet och att tänka några steg i förväg den bästa barnsäkerheten man kan ha!

Believer
0

Med lås på sopskåpet, menar ni då sådan här spärr?

Believer
0

Believer
0

Believer
0

oj haha. det blev en trippel =P

Annette
0

#14. Ja, jag menar en sådan där spärr.