Barn iFokus

Barn

Etikett11-samlevnad
Läst 1486 ggr
lisette
0

barnvagn på gatan

körde hem en vän häromkvällen. på trottoaren stod en barnvagn. jag tvärnitade och bad henne gå ut och se om där var ngn i vagnen. inte en människa i närheten och dessutom i ett väldigt dåligt område.

som tur var så var där inte det.

men vi började prata om VAD man gjort om det satt ett barn i vagnen.  

jag hade förmodligen suttit kvar i bilen o ringt polisen (om det var detta området) , i annat fall så hade jag gått ut för att se så barnet var ok.

tyckte detta var välidgt obehagligt. klockan var närme 23,30 och barn (som sitter i vagn) ska ju inte vara ute så sent tycker man ju.

Pomperipossa
0

Det beror ju på varför dom är ute….. När lillan varit liten så hände det att man var och hälsade på vänner. Eftersom man har barnvagnen med och hon brukade sova i den så gjorde det inget om man inte kom hem precis när det var sovdax för henne. Välling kan man koka vart som helst och att hon fick lägga sig i sin egen vagn och sova trivdes hon med. Sen sov hon gott när man promenerade hem. Kanske ska tillägga att det var typ på nyårsafton och så, inte var och varannan vecka….

kicki80
0

Vi bor i ett lungt område men jag har aldrig vågat låta ngt av mina barn sova ute.. Man vet ALDRIG vem som passerar inte ens på det bästa området..

AusaBausa
0

våra barn sov alltid ute i vagnen men bara dagtid…har aldrig funderat på att ngn skulle komma o ta dem här, men så bor vi ju också ute på landet;-D

Elisabeth-J
0

För några år sedan skulle jag till Jönköping och jobba. Sent på kvällen när vi närmar oss hotellet så står det en barnvagn vid en busshålllats. Jag blev alldeles stel i kroppen och tänkte att ingen kan väl glömma ett barn! Vagnen såg fräsch och ny ut så jag var säker på att det fanns ett barn där men när jag går ut och tittar så är vagnen tom. Då drog jag en lättnad suck! Hela helgen stod vagnen kvar på samma plats så min tanke blev att någon har tagit den vagnen någonstans och sen lämnat den där. Men den rädslan jag fick den gången var hemsk!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lisette
0

ja jag blev hel kall i kroppen. man vet ju aldrig om det finns ett barn där i.

storAnnette
0

Jag skulle helt klart stanna kvar vid vagnen om det låg ett barn där och vänta på att någon av föräldrarna dök upp.Man vet aldrig vad som hänt (akut magsjuka eller vadsomhelst) och vad som kan hända (utom möjligen inne på sin egen tomt).

PimTheGreat
0

#6…hade aldrig lämnat My i barnvagnen oavsett vad som hänt…då hade jag dragit vagnen med mig.

Jag hade nog väntat en stund vid vagnen om ett barn låg i för att se om föräldrarna dök upp…sen hade jag ringt polisen för att höra vad man skulle göra. Finns ju dock de som får förlossningspykoser m m och lämnar sina barn….så man vet ju aldrig. usch…